[cat] Aquesta proposta planteja com a objectiu principal la necessitat de formar,
despertar l'interès i ajudar a adquirir competències en matèria d’economia i
finances a l'etapa del Batxillerat. Així, es proposa la creació d'una revista
econòmica per part dels alumnes del primer curs de Batxillerat amb l'objectiu de
divulgar temàtiques econòmiques i financeres que els alumnes trobaran en el
futur proper. Els articles de la revista abordaran conceptes econòmics i financers,
mitjançant exemples pràctics per facilitar la seva comprensió i aplicació a la vida
quotidiana. Els objectius específics de la proposta són l’alfabetització econòmica
i financera dels alumnes, despertar el seu interès i motivació, aprofundir en la
matèria econòmica mitjançant la investigació i dissenyar propostes educatives
actives on els alumnes siguin els principals implicats i responsables del seu
aprenentatge. Es destaca la importància de la motivació i l'interès per promoure
un aprenentatge enriquidor i satisfactori, de manera que per aconseguir aquests
objectius s’utilitzen metodologies actives com l'Aprenentatge Basat en Projectes
(ABP) i el model TARGET.
[eng] This proposal presents as its main objective the need to educate, stimulate
interest, and help acquire skills in the field of economics and finance during the
Baccalaureate stage. Therefore, the creation of an economic magazine by firstyear Baccalaureate students is proposed, aiming to disseminate economic and
financial topics that students will encounter in the near future. The magazine
articles will address economic and financial concepts, accompanied by practical
examples to facilitate understanding and real-life application. The specific
objectives of this proposal include economic and financial literacy among
students, awakening their interest and motivation, delving deeper into the subject
through research, and designing active educational proposals where students are
the main participants and responsible for their learning. The importance of
motivation and interest is emphasized to promote enriching and satisfying
learning experiences, employing active methodologies such as Project-Based
Learning (PBL) and the TARGET model to achieve these goals.