[cat] L'hort escolar és una iniciativa que cerca promoure la importància de l'agricultura
i el consum de productes locals i de km0 entre els estudiants de l'escola. A través
d'aquesta experiència pràctica, els alumnes adquireixen coneixements sobre els
processos agrícoles, el cicle de vida dels aliments i l'impacte de les seves
eleccions de consum.
La metodologia de l’hort escolar es basa en l'aprenentatge basat en projectes,
que suposa que els estudiants s'impliquen activament en la planificació, el
disseny i la implementació del seu propi hort i, així, fomentant la resolució de
problemes, la presa de decisions i la col·laboració en equip. A més, treballant
amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, es posa un èmfasi especial
en diversos aspectes. Amb l'ODS 2 (Fam Zero), contribuint a promoure l'accés a
aliments nutritius i la seguretat alimentària. Amb l'ODS 4 (Educació de Qualitat),
adquirir coneixements sobre l'agricultura i entendre la importància de la
sostenibilitat alimentària. Amb l'ODS 5 (Igualtat de Gènere), promovent la
participació equitativa en aquesta activitat i en la presa de decisions. L'ODS 6
(Aigua Neta i Sanejament) per utilitzar l'aigua de manera responsable. L'ODS 12
(Producció i Consum Responsables) es promou fomentant el consum de
productes locals i sostenibles. Finalment, l'ODS 15 (Vida de Terra) es reforça a
través de la connexió dels estudiants amb la natura i la importància de la
biodiversitat agrícola.
Així doncs, amb l'hort escolar basat en projectes, s'introdueix als estudiants en
l'agricultura, amb el consum de productes locals i de km0, i els Objectius de
Desenvolupament Sostenible. Per tant, això fomenta la consciència agrícola, una
alimentació saludable, una educació de qualitat, la igualtat de gènere, l'ús
responsable de l'aigua, la producció i el consum responsables, i la preservació
de la vida terrestre. A més, els estudiants desenvolupen competències
essencials i es connecten amb la natura i la seva comunitat local.
[eng] The school garden is an initiative that aims to promote the importance of
agriculture and the consumption of local and zero-kilometer products among
students. Through this hands-on experience, students acquire knowledge about
agricultural processes, the life cycle of food, and the impact of their consumption
choices.
The methodology of the school garden is based on project-based learning, which
actively involves students in the planning, design, and implementation of their
own garden, fostering problem-solving, decision-making, and teamwork.
Additionally, by working with the Sustainable Development Goals (SDGs),
emphasis is placed on various aspects. For example, SDG 2 (Zero Hunger)
promotes access to nutritious food and food security. SDG 4 (Quality Education)
enables students to gain knowledge about agriculture and understand the
importance of food sustainability. SDG 5 (Gender Equality) promotes equitable
participation and decision-making in this activity. SDG 6 (Clean Water and
Sanitation) encourages responsible water use in the garden. SDG 12
(Responsible Consumption and Production) is promoted by encouraging the
consumption of local and sustainable products. Finally, SDG 15 (Life on Land) is
reinforced through students' connection with nature and the importance of
agricultural biodiversity.
Thus, project-based school gardening introduces students to agriculture, local
and zero-kilometer product consumption, and the SDGs. It fosters agricultural
awareness, healthy eating, quality education, gender equality, responsible water
use, responsible production and consumption, and the preservation of terrestrial
life. Moreover, students develop essential skills and connect with nature and their
local community.