[cat] En els últims anys, s'ha produït un avanç molt significatiu al camp de la
neuroeducació, que ha permès abordar l'educació des d'un punt de vista científic.
Aquesta disciplina ha combinat els principis de la neurociència amb l'aplicació
pràctica a les aules, amb l'objectiu de millorar els processos d'aprenentatge dels
alumnes.
S’ha de considerar com una ciència relativament nova que ha experimentat un
creixement significatiu en els darrers anys. A mesura que s’ha anat comprenent
millor el funcionament del cervell humà, i s’han pogut identificar estratègies i
metodologies pedagògiques que es basen en els principis neurocientífics per
optimitzar l'aprenentatge.
Aprofitant els coneixements proporcionats per diferents autors, al treball
establirem consells i opcions metodològiques per a l'ensenyament de les
matemàtiques a un curs de 3r d'ESO. Per poder assolir l’objectiu final de tot
docent, permetre que els alumnes assimilin i comprenguin els coneixements
matemàtics de manera efectiva i significativa.
Dins del marc normatiu de la LOMLOE, dissenyarem una aplicació pràctica
detallada per a l'ensenyament de les matemàtiques en aquest nivell. Mitjançant
la neuroeducació, establirem connexions directes amb la teoria per garantir un
aprenentatge més eficient i satisfactori. A més, presentarem els resultats
obtinguts a partir de les activitats realitzades, demostrant l'eficàcia d'aquest
enfocament.
A partir d'aquí, adaptarem les estratègies pedagògiques per maximitzar l'atenció,
la memòria i la comprensió dels estudiants. Això implica utilitzar mètodes
d'ensenyament actius, treball en equip, utilització de recursos visuals i
manipulatius, aplicació de problemes realistes, tenint en compte la importància
del l’error per l’aprenentatge i l’aplicació del disseny universal per l’aprenentatge.