[cat] L’èxit del sistema educatiu recala en no limitar-se a la transmissió
d’aprenentatges, sinó en fomentar el desenvolupament de valors ètics,
responsabilitat social i mediambiental, perquè els joves d’avui dia es transformin
en ciutadans crítics i compromesos amb la societat i amb el planeta.
El propòsit d’aquest treball consisteix en elaborar una proposta pedagògica
basada en la metodologia d’aprenentatge-servei que permeti que els alumnes
adquireixin coneixements curriculars de la matèria d’Economia, al mateix temps
que realitzen un servei a la comunitat, tot desenvolupant habilitats socials i
solidaries.
Els projectes d’aprenentatge-servei sorgeixen d’una o varies necessitats reals de
la societat, com en aquest cas, la de reduir la despesa energètica de les famílies
i la de minimitzar l'impacte del consum energètic en el medi ambient.
Per dur a terme aquesta proposta educativa caldrà fer ús de les Tecnologies de
la Informació i la Comunicació (TIC) i de la col·laboració amb entitats privades i
públiques, per poder proporcionar un servei efectiu a la comunitat, de
sensibilització i divulgació sobre l'impacte econòmic i ambiental del model
energètic actual.
El resultat és una proposta educativa intercompetencial i transversal basada en
l’aprenentatge-servei, totalment integrada en el currículum i que fomenta
l’obtenció de coneixements, competències i valors, alhora que contribueix a la
sostenibilitat i al benestar de la comunitat i que obri la porta a un futur més
compromès, més conscient dels reptes econòmics actuals i de les oportunitats
que ofereix el desenvolupament sostenible.