[cat] Al marc d’aquest document, s’aborda la investigació dels projectes expositius des
d’un punt de vista artístic i els seus beneficis en dur-les a terme dins les aules, on
l’alumnat pren protagonisme.
Inicialment, es realitza la recerca intensiva dels canvis metodològics amb la
implementació de metodologies actives, com processos d’ensenyament -
aprenentatge innovadors, i els treballs per projectes. On se vol donar èmfasi als
projectes artístics.
En segon lloc, es realitza una continuació d’anàlisi en relació amb els projectes
expositius, diferenciant les seves tipologies, per tal de visualitzar els seus beneficis.
Per concloure, amb l’autogestió d’una exposició.
No obstant això, es manté la investigació d’altres conceptes, com l’aprenentatge
cooperatiu, per comprendre la finalitat de les exposicions col·lectives i la
descontextualització de l'espai educatiu. D'aquesta manera, es possibilita l’educació
a fora de les aules, a indrets com els museus i les sales expositives. Tota aquesta
recerca culmina quan es constata com actua l’alumne tant com a espectador com a
artista, i es visualitza el rol que comporta amb la retroacció entre companys, voltat
d’iguals amb les mateixes inquietuds.
Al transcurs d’aquestes pàgines, s'avançarà cap al desenvolupament pràctic dels
conceptes documentats, destacant l’aplicació dins un centre educatiu, a més de la
implementació pràctica a l’aula, per comprendre com es comporta l’alumnat. Tot
seguit, es farà una anàlisi dels resultats d’una enquesta amb les idees plantejades i
reflexionades pels participants, a més de l’estudi de les paraules d’un docent amb
vint anys d’experiència. Finalment, es pot comprendre gràcies al pràcticum com la
investigació culmina amb la confirmació dels beneficis de les propostes didàctiques,
on els projectes art-expositius donen fruits avantatjosos.