Aquest treball parteix de la idea d’una educació matemàtica dirigida a tots els
alumnes. La primera part, es centra en analitzar la situació actual que existeix en
relació a la diversitat cultural present a les aules i aprofundir sobre l’aspecte
cultural de les matemàtiques a partir de diverses fonts bibliogràfiques que són
referents en la investigació d’aquesta matèria. Dins d’aquesta relació entre les
matemàtiques i la cultura, s’ha presentat l’ús de contextos històrics com a element
enriquidor i motivador que permet veure les matemàtiques com a producte de les
necessitats humanes al llarg de la història.
Aquest és el marc teòric que ens ha permès fixar els criteris de selecció per definir
la proposta didàctica. Aquesta proposta es presenta en forma de projecte
d’investigació que gira al voltant de la Terra i els seus moviments. La descripció es
centra en els objectius didàctics, la contribució a les competències bàsiques, els
aspectes metodològics i d’avaluació, així com l’organització i aspectes tècnics per
a la seva implementació. En definitiva, el resultat és una proposta que proporciona
un recurs didàctic alternatiu per treballar dins l’aula des d’una perspectiva cultural
de les matemàtiques.