Els jocs educatius electrònics són un recurs TIC més per a incloure dins la
seqüència d'ensenyament-aprenentatge dissenyada pel docent. Poden resultar
activitats que augmentin la implicació dels alumnes i que ajudin a
contextualitzar els continguts de l'assignatura a situacions de la vida quotidiana.
La teoria de Piaget classifica els jocs segons el desenvolupament cognitiu de
l'infant i destaca que els jocs ajuden al jugador a simular una realitat a la que
més tard haurà d'adaptar-se. Els jocs de simulació a l'àrea de Física i Química
permeten, entre d'altres, aprofundir en l'estudi de les interaccions CTS (Ciència,
Tecnologia i Societat) i contribueixen així a la formació de futurs ciutadans més
preparats per a prendre decisions fonamentades. La diversitat es pot tractar a
través dels jocs electrònics de vàries maneres: jocs per nivells, jocs dissenyats
per a certs col·lectius NEE, etc. En aquest treball es presenten els jocs
adaptatius, els quals adapten el mode de joc al jugador de manera dinàmica
segons les interaccions que aquest té amb el joc. Això permet dissenyar un
mateix joc que inclogui a tot l'alumnat, sense la necessitat de classificar-lo a
priori segons unes etiquetes. Avançam així cap al model d'escola inclusiva
creant recursos inclusius. Es presenta el joc La meva nova casa, per a l'àrea de
Física i Química de l'assignatura de Ciències de la Naturalesa de 2n d'Educació
Secundària Obligatòria, que treballa continguts relacionats amb l'energia i les
seves implicacions CTS. És un joc adaptatiu en forma de laberint digital que
inclou adaptacions per a distints ritmes d'aprenentatge, dislèxia i TDA-H, tot i
que tots els jugadors juguen al mateix joc.