El present Treball de Fi de Màster proposa un projecte d’Aprenentatge Servei, mitjançant el qual es pretén que els alumnes de tercer i quart d’ESO de l’I.E.S. Guillem Cifre de Colonya de Pollença realitzin un servei a la comunitat.
L’Aprenentatge Servei és un projecte educatiu que reforça els processos d’aprenentatge mitjançant el treball en necessitats reals de l’entorn dels alumnes.
El servei que es desenvoluparia és la col·laboració amb els tècnics municipals de l’Ajuntament de Pollença en l’avantprojecte de construcció d’un parc de lleure a una espai verd de nova adquisició.
La proposta que es presenta implica per una banda la participació de diversos departaments de l’Institut, realitzant un projecte multidisciplinar que es treballaria de forma transversal, i per altra banda la col·laboració amb professionals de l’administració que determinarien les pautes del procés i recollirien l’avantprojecte per acabar-lo i executar-lo.
En aquest document es desenvolupa, sobretot, la coordinació del projecte per part del professor de Tecnologia i la concreció curricular del projecte a l’assignatura de Tecnologia, detallant les unitats didàctiques que s’hi inclouen. Però també es proposen possibles implicacions per a que el projecte es treballi alhora en les assignatures de geografia i història, biologia i geologia, educació física, llengua i literatura catalana, educació plàstica i visual, tutoria, llengua i literatura castellana i llengües estrangeres.