Investigació de mercats. Venda minorista de carburants per a vehicles a l’illa de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Vich Martorell, Gabriel Àngel
dc.contributor.author Isern Marcè, Joan Miquel
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-02-02T10:49:55Z
dc.date.available 2018-02-02T10:49:55Z
dc.date.issued 2018-02-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4680
dc.description.abstract [cat] El sector de carburants per a vehicles a Espanya ha estat, des de sempre, objecte de discussió des del punt de vista de la competència. Hi ha prou evidències per assegurar que el mercat d’hidrocarburs és un mercat amb problemes estructurals de falta de competència. Un mercat que, innegablement, és uns dels més importants per a la productivitat nacional ja que els carburants s’utilitzen com a input en molts dels altres sectors d’activitat, entre ells el transport. Ens trobem, per tant, davant d’un mercat de tipus oligopolístic, en el qual entrar-hi a competir requereix superar unes fortes barreres d’entrada. En els darrers anys, han entrat a competir dins aquest mercat un nou tipus d’estacions de servei, són les anomenades estacions automàtiques, desateses o, més popularment conegudes, estacions Low Cost. Una empresa de venta minorista de carburants per a vehicles, propietària de varies estacions Low Cost a Espanya (Península), està planificant obrir un establiment nou a l’illa de Mallorca. Aquesta empresa m’ha contractat perquè realitzi un estudi del mercat mallorquí per saber com és el tipus de client de l’illa, tant d’estacions Low Cost com d’estacions convencionals, i quines opinions en té sobre aquest nou tipus d’estacions. ca
dc.description.abstract [eng] In Spain, the fuel sector for vehicles has always been a subject of discussion from the point of view of the competition. There is compelling evidence to assure that the hydrocarbon market contains numerous structural problems regarding the lack of competition. This market is undeniably one of the most important for the national productivity, since fuels are used as input in many other activity sectors, such as transport. Therefore, we are in front of an oligopolistic kind of market which entry requires overcoming strong entrance barriers. During the past years, new service stations have entered the market to compete with the conventional ones. These stations are called automatic stations or unattended, but they are commonly known as Low Cost stations. A new fuel retail company, owner of some Low Cost stations in Spain (Mainland), is planning to open a new station in Mallorca. This company has hired me to carry out a market research to notice the kind of costumer in the island, either for Low Cost stations or conventional ones; but also, to note down costumer’s opinions on the new type of stations. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAcces
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject.other Estació de servei ca
dc.subject.other Unitat de subministrament ca
dc.subject.other Estacions low cost ca
dc.subject.other Estacions desateses ca
dc.subject.other Combustible ca
dc.subject.other Preu ca
dc.title Investigació de mercats. Venda minorista de carburants per a vehicles a l’illa de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics