[cat] Els ciutadans reclamen, i cada cop més, serveis educatius de qualitat.
Si implantem als centres educatius sistemes de gestió de la qualitat aconseguirem una millora dels nostres processos i una major satisfacció dels nostres usuaris. I amb la seva satisfacció aconseguim la seva confiabiltat i creença en l’organització.
Els sistema ISO 9001:2008 és una normativa voluntària internacional que s’encarrega de la normalització dels sistemes per a que així d’alguna manera puguin ser comparables. Aquesta norma ens ajuda a la implantació i desenvolupament dels sistemes de gestió de la qualitat complint uns requisits.
Desprès d’haver aconseguir la certificació en el model de la ISO 9001 el següent pas és aconseguir l’excel·lència de la organització amb ajuda del model EFQM el qual és una guia de treball per identificar punts forts i febles dels nostres processos. L’EFQM és una eina estratègica i no tant de compliment de requisits com al cas de la norma ISO. Aquesta eina permet desenvolupar un procés de millora contínua i elaborar indicadors per avaluar el grau d’assoliment dels diferents objectius de qualitat.