[cat] Al llarg de la vida rebem contínuament tot tipus de informació que ens ajuden a construir el nostre coneixement. Aquesta construcció de pensament es va creant amb tres tipus d’aprenentatges: l’aprenentatge forma, el no formal i l’informal.
El professor, conscient d’això, ha de ser capaç de transmetre a l’alumne la importància que te que l’aprenentatge no s’aturi a les aules. Fora d’aquestes, on hi ha inclús més opcions d’aprenentatge, i més en l’actualitat que en passat, hi ha uns aprenentatges que tenen la seva importància. De fet, s’entremesclen entre ells i a l’aula no sempre tot el coneixement que es doni serà formal. S’ha de motivar a l’alumne a que sigui ell el que sigui capaç d’arribar a conclusions per ell tot sòl, raonant.
Perquè l’alumne sigui capaç d’arribar a aquest punt hi ha tot tipus d’instruments al seu abast, com són les noves tecnologies, els Mas Media, les converses amb familiars, etc.
El raonament que busquem que arribin per construir sòlidament el seu propi pensament els ha de permetre ser crítics tant amb la informació que reben nova com amb la que tenen prèviament. Han de procurar ser flexibles per facilitar l’aprenentatge significatiu.
A més a més també pot fer ús, de tècniques d’aprenentatge, així com de tècniques d’estudi.