[cat] El meu treball final de màster fa referència a les diferents estratègies que
podem dur a terme en els centres per aconseguir un gran repte: l'atenció
personalitzada.
Aquest tipus d'ensenyament és una activitat educativa centrada en la persona
on l'objectiu fonamental és perfeccionar les facultats del nen o del jove, tant
intel·lectuals com morals, a través d'activitats diverses que es realitzen per
aconseguir aquest fi, de tal forma que es potencien al màxim les aptituds,
s'adquireixin uns coneixements amplis i sòlids i es desenvolupin els valors a
través de la pràctica d'hàbits en els períodes sensitius adequats.
Després de fer un recull de diverses experiències pròpies, d'alumnes i d'altres
professors, es pot garantir més bons resultats acadèmics a través d'aquest
ensenyament personalitzat.
Són diverses les estratègies a seguir per assolir aquest tipus d'ensenyament
que a més de millorar el rendiment acadèmic es fa una millor atenció a la
diversitat, es poden aplicar millor les competències, realitzar més activitats
multidisciplinars, fer més ús de recursos com les TIC i garantir un aprenentatge
més significatiu.
Des de la planificació educativa, reflexionar i aprofundir per poder treballar a
l’aula amb la diversitat de l’alumnat és una realitat de tots els centres
educatius.
L'éxit d'aquest ensenyament dependrà del docent i les estratègies que dugui a
terme en aquest tipus d'ensenyament on avui en dia es considera molts cops
com un ideal, però en realitat ,està molt més al abast del que ens podem
imaginar.