[cat] L’acció tutorial és present en tots els currículums de l’ensenyament secundari obligatori o ESO, però no sempre es treballa de forma adequada. El mateix ocorre amb el Pla d’acció tutorial, també anomenat PAT, ja que per diversos factors és desenvolupat de forma desigual en els centres de secundària, i fa que en alguns d’aquests la seva utilitat com a eina educativa sigui reduïda o, fins i tot, nul·la.
Aquest treball tracta de donar solució als problemes mencionats, proposant un PAT per al tercer nivell d’ESO que tingui en compte els temes a tractar segons l’edat d’aquest alumnat i els problemes que l'afecten, el nombre de sessions que hi ha per treballar-ho i la practicitat d’aquest document. Si el PAT es fa i s’aplica a consciència, l’acció tutorial serà exitosa i profitosa per a l’alumnat.
Tracta de reflectir la importància d’una bona acció tutorial i la necessitat de tenir un document en què aquesta sigui planificada detalladament (PAT), analitza els problemes al voltant de la seva aplicació en els centres de secundària i, en conseqüència, ofereix una guia per poder treballar-ho correctament mitjançant un conjunt de recursos i activitats disponibles a la xarxa per a cada temàtica a tractar en les sessions de tutoria. Així, facilitarà la feina als professors-tutors i en millorarà la implementació.
Té en compte també la necessitat d’una valoració de les diferents activitats proposades tant pel tutor com per l’alumnat, i una avaluació final global de la tutoria, per tal d’anar millorant cada any.