dc.contributor |
Garriga Torres, Adán Amor |
|
dc.contributor.author |
Lobato Rubio, Sara
|
|
dc.date |
2012 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-12T12:44:05Z |
|
dc.date.available |
2018-03-12T12:44:05Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145283 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball final de màster sorgeix a partir d'un pensament de cóm es podria implantar un sistema a un centre que regulés les relacions interdisciplinars entre les matèries que formen part de les ciències experimentals en aquest cas. Per fer l’estudi s’han escollit les assignatures de matemàtiques, tecnologia i ciències de la naturalesa, encara que la proposta de treball és aplicable a altres àrees d’estudi. En definitiva es tracta de fer una proposta en forma de comissió de coordinació docent que formi part del projecte de centre i que es pugui veure reflectida al seu reglament orgànic de funcionament.
Per començar l’estudi de la qüestió, de com es podria implantar aquest nou òrgan es fa una recerca teòrica de l’estat del tema enfocat des del punt de vista de la interdisciplinarietat. És així com es presenta el marc teòric de la proposta.
Un cop realitzat aquest estudi introductori, s’analitzen els diferents currículums de cadascuna de les assignatures que formen part de la comissió amb l’objectiu de identificar les similituds entre elles, i que seran objecte de programació interdisciplinar a l’hora de desenvolupar els currículums a la classe a través de les programacions d’aula.
A partir de l’estudi previ i de les conclusions estretes es torna a l’objectiu principal del treball, la implantació d’un òrgan de coordinació docent a qualsevol centre a través de la creació d’una Comissió de Ciències amb un pla d’actuació científica de manera que es potenciï la formació científica i tècnica estimulant la curiositat de l’alumnat envers la realitat que els envolta i els fenòmens naturals i culturals donant la importància que requereix al treball experimental i al interès per la investigació tal i com requereixen els temps que corren, des d’un punt de vista interdepartamental.
Finalment per tractar d’apropar aquest estudi amb un plantejament tan teòric a la realitat, es realitza una proposta didàctica la qual ha de ser dissenyada per la comissió, i es realitzen in situ enquestes d’acolliment a la possibilitat de implantar aquesta proposta a un institut d’educació secundària real. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
Implantació d’una comissió de coordinació docent, Comissió de Ciències amb un pla d’actuació científic que reguli els continguts interdisciplinars |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Comissió de Ciències |
ca |
dc.subject.keywords |
Interdisciplinarietat |
ca |
dc.subject.keywords |
Currículum |
ca |
dc.subject.keywords |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.keywords |
Tecnologia |
ca |
dc.subject.keywords |
Ciècies de la Naturalessa |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |