[cat] L'Ús de les TIC dins les aules dels Instituts d'Educació Secundària
d'Eivissa és ja una realitat. Entre altres avanços, la Conselleria d’Educació,
Cultura i Universitats del Govern Balear ha posat a la disposició del professorat
Moodle, una eina d'aprenentatge virtual semipresencial. Aquest programari
permet als docents realitzar canvis en les formes en les quals ensenyen, és a
dir, donar passos cap a la innovació educativa. No obstant això, també es pot
fer servir mantenint un estil pedagògic tradicional. Aquesta recerca estudiarà en
quin grau utilitzen Moodle els professors eivissencs i quins són els usos reals
que li són donats.
[spa] El Uso de las TIC dentro de las aulas de los Institutos de Educación
Secundaria de Eivissa es ya una realidad. Entre otros avances, la Conselleria
d’Educació, Cultura i Universitats del Govern Balear ha puesto a disposición del
profesorado Moodle, una herramienta de aprendizaje virtual semipresencial.
Dicho software permite a los docentes realizar cambios en las formas en las
que enseñan, es decir, dar pasos hacia la innovación educativa. No obstante,
también se puede usar manteniendo un estilo pedagógico tradicional. Esta
investigación estudiará en qué grado utilizan Moodle los profesores ibicencos y
cuáles son los usos reales que le son dados.
[eng] The Use of ICT in the Secondary School classrooms of Eivissa is
now a reality. Among other advances, the Department of Education, Culture
and Universities of the Balearic Government has made available to the faculty
Moodle, a Blended virtual learning enviroment. This software allows teachers to
make changes in the ways they teach, that is, take steps toward educational
innovation. However, it can also be used to maintain a traditional teaching style.
This research will examine the extent to which ibicencan teachers use Moodle
and what are the actual uses that are given.