dc.contributor |
Roig Martí, Dolors |
|
dc.contributor.author |
Ribas Dixon, Ricardo Enrique
|
|
dc.date |
2014 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-13T12:51:45Z |
|
dc.date.available |
2018-03-13T12:51:45Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145312 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball exposa una possible implementació d'un entorn
d'aprenentatge significatiu a una aula d'educació secundària a partir d'unes
eines i recursos de programari i maquinari lliures, així com gràcies a la lliure
circulació de continguts per la xarxa tant d'aquest programari com de la
documentació necessària per formar tant a professorat com a l'alumnat. La
proposta concretament està basada en el programari lliure 'Scratch for Arduino'
i les plaques de prototipat 'Arduino' amb llicència de maquinari lliure. Es fa una
relació dels avantatges d'aquestes dues plataformes per el que fa a les
característiques que poden ser essencials per crear un entorn d'aprenentatge
significatiu i una comparació amb altres propostes comercials per el que fa tant
a cost com a accessibilitat dels recursos necessaris. Finalment es fa una
exposició sobre les impressions i resultats extrets gràcies a haver portat a la
pràctica una gran part de la proposta durant les pràctiques del 'Master de
formació del professorat' realitzades a l'IES Sant Agustí per part de l'autor. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
Programari i maquinari lliure a un entorn d'aprenentatge significatiu a quart d'ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Programari lliure |
ca |
dc.subject.keywords |
Maquinari lliure |
ca |
dc.subject.keywords |
Col·laboració |
ca |
dc.subject.keywords |
Scratch |
ca |
dc.subject.keywords |
Arduino |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |