Els escacs a l'E.S.O.? Propostes d'introducció dels escacs a l'Educació Secundària Obligatòria com un reforç educatiu

Show simple item record

dc.contributor Guasch Ribas, Xavier
dc.contributor.author Chahboun Guasch, Adrián
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-03-14T09:38:40Z
dc.date.available 2018-03-14T09:38:40Z
dc.date.issued 2018-03-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145336
dc.description.abstract [cat] Un quadrat de fusta de 64 caselles i 32 peces de diferent forma i color disposades damunt d’aquest i controlades la meitat per un jugador i l’altre meitat per un altre jugador ens pot fer pensar que ambdós es disposen a jugar una partida d’escacs que pot formar perfectament part, per exemple, d’un campionat. Sabem, però, que els escacs es troben presents a l’educació primària i que forma part d’activitats extraescolars. Llavors, el següent pas consisteix en aprofitar els beneficis que aporten els escacs i que han estat explotats en etapes educatives primerenques com a l’educació primària i incorporar els escacs a l’etapa d’E.S.O. Així doncs, aquest treball pretén realitzar una sèrie de propostes allà on poder introduir els escacs de manera didàctica a les aules d’E.S.O. aprofitant els coneixements bàsics que tenen els alumnes nouvinguts a l’educació secundària gràcies a l’aprenentatge dels escacs a l’educació primària, tenint en compte també la presència i rellevància dels escacs en altres països, així com també dels aspectes positius que la ciència afirma que tenen els escacs i l’enfocament d’aquests als nens. ca
dc.description.abstract [eng] A square wooden boxes of 64 and 32 pieces of different form and color laid on top of the half and controlled by a player and the other half for another player can make us think that both are ready to play a game of chess can form part perfectly, for example, a championship. But we know that chess are present in primary and part of extracurricular activities. Then the next step is to make the benefits of chess and have been exploited in the early stages of education at primary and incorporate chess stage in E.S.O. Thus, this research tries to make a series of proposals where to introduce chess as an educational classrooms E.S.O. using the basic knowledge they have new students in secondary education through learning chess in primary education, taking into account the presence and relevance of chess in other countries, as well as the positive aspects of science states that have chess and focus of these children. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title Els escacs a l'E.S.O.? Propostes d'introducció dels escacs a l'Educació Secundària Obligatòria com un reforç educatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Escacs ca
dc.subject.keywords Educació secundària ca
dc.subject.keywords Enquesta ca
dc.subject.keywords Educació ca
dc.subject.keywords Propostes ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics