[cat] Davant la disminució de la presencia de l’art al currículum actual de l’Educació Secundaria Obligatòria, el present treball pretén reclamar el seu lloc a l’aula, mitjançant una proposta metodològica de caràcter pràctic en el que es persegueix que l’art sigui un mitjà per a la consecució dels objectius de disciplines acadèmiques no artístiques i aporti un altra perspectiva al ensenyament als grups de PMAR. Aquesta investigació s’ha basat en estudis d’autors i en experiències curriculars actuals que conceben i justifiquen l’ art com a eina fonamental en les escoles per despertar l’ interès dels alumnes, estimular la seva creativitat i aconseguir una formació intel·lectual completa.
[eng] Due to the drop of the presence of art in the present curriculum of Compulsory Secondary Education, this dissertation aims to claim for its position in the classroom through a practical methodological proposal which pursues to make art a means to accomplish the objectives of non-artistic academic subjects and provide another perspective on the way of teaching PMAR groups. This study has been based on experts research and current syllabus experiences which conceive and justify art as an essential tool at schools to arouse interest among students, to encourage their creativity and achieve a complete education.