[cat]El present treball plateja una proposta educativa alternativa a la utilització de
llibre de text dins l’aula de Filosofia. El principal objectiu és analitzar la seva
funcionalitat envers a la utilització del llibre de text a partir de dos eixos
principals: el professorat i l’alumnat.
Per a dur a terme la proposta pràctica anteriorment s’ha proposat un apartat
teòric. Aquest s’ha dut a terme mitjançant una metodologia basada amb la
recerca bibliogràfica on s’han exposats les diferents visions de diferents autors
sobre les conseqüències de la utilització del llibre de text com a material d’aula.
Un cop establert l’estat de la qüestió i un cop analitzats els resultats
d’enquestes rebudes del professorat, la proposta pràctica del treball s’ha basat
en introduir material alternatiu al llibre de text per a l’assignatura de Filosofia de
1r de batxillerat amb l’objectiu de comprovar la seva utilitat en el
desenvolupament de l’alumnat i el professorat.
Un dels principals objectius de la proposta de material alternatiu per a la
classe de Filosofia és fomentar la professionalització i autonomia del
professorat i l’esperit crític de l’alumnat. La proposta s’estructura en vuit
sessions i està dissenyada per a què tan alumnat com professorat puguin
desenvolupar al màxim les seves capacitats.