Potenciar la Igualtat de Gènere dins les aules de primària

Show simple item record

dc.contributor Ferrer Pérez, Victoria A.
dc.contributor.author Torrandell Santandreu, Joana M.
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-05-14T08:24:23Z
dc.date.available 2018-05-14T08:24:23Z
dc.date.issued 2018-05-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145774
dc.description.abstract [cat]Des de les edats més primerenques, les nines i els nines escolten missatges socialitzadors diferents per a cada sexe, els interioritzen i actuen en conseqüència. Tots aquests missatges deriven de l’àmbit educatiu i familiar, dels medis de comunicació i de la religió. En molts de casos, s’educa a les nines per a la reproducció i l’èxit en l’àmbit privat, suprimint la seva llibertat i els seus desitjos, així com qualsevol conducta de combativitat o domini. Això les porta a una situació de vicitimització fent que es desenvolupin en dones mancades de poder i sobretot de confiança en sí mateixes. Per al contrari, generalment s’orienta als nins per a la producció i per l’èxit en l’àmbit públic potenciant la seva independència, la seva racionalitat, el seu poder i les seves ambicions, i suprimint l’expressió dels afectes. Concretament aquest projecte es centrarà en analitzar els estereotips i rols de gènere presents en la nostra societat i en oferir una proposta d’intervenció per intentar millorar la igualtat de gènere dins les aules de primària. ca
dc.description.abstract [eng]Since beginner ages, both boys and girls are exposed to different socializing messages for each gender which children internalize and act in accordance. These messages are derived from educational and familiar fields, means of communication and religion. Girls are educated for reproduction and the private circles success, suppressing their freedom and desires as well as any fighting spirit or dominion behaviour. This fact leads them to a victim situation causing a lack of power and self-confidence in women. On the contrary, boys are guided for production and the public circles success, promoting their independence, rationality, power and ambitions and also suppressing their expression of affection. This project will be particularly based on analyzing the stereotypes and gender roles that are present in our society and offering an intervention proposal to improve the gender equality inside the primary education classrooms. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject.other Sexe ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Estereotips i rols de gènere ca
dc.subject.other Sexisme ca
dc.subject.other Història de la dona ca
dc.subject.other Identitat sexual ca
dc.subject.other Família ca
dc.subject.other Jocs sexistes ca
dc.subject.other Mitjans de comunicació sexista ca
dc.title Potenciar la Igualtat de Gènere dins les aules de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Sexe, gènere, estereotips i rols de gènere, sexisme, història de la dona, identitat sexual, família, jocs sexistes, mitjans de comunicació sexista ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record