Fomentar la Resiliència a l'Escola

Show simple item record

dc.contributor Fornés Vives, Joana
dc.contributor.author Garau Alemany, Margarida
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-05-28T13:03:46Z
dc.date.available 2018-05-28T13:03:46Z
dc.date.issued 2018-05-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146308
dc.description.abstract [cat] El concepte de resiliència ha generat, en les darreres dècades, gran expectació i per tant, varies investigacions dins l’àmbit de les ciències socials i humanes. La resiliència ha estat definida com la capacitat que tenim les persones per afrontar i sortir enfortits de les adversitats que ens presenta la vida. D’aquesta manera, si ensenyem als infants a mantenir-se en un estat resilient millorarà la seva actitud cap a la vida, a l’hora que es veurà afavorit el seu procés d’aprenentatge, evitant així patologies i problemes psicològics com la falta d’habilitats socials, l’ansietat o les angoixes, promovent una salut mental sana. Després de la revisió de la literatura sobre el tema en qüestió, es destaca la primera infància com a etapa clau a l’hora de començar a fomentar dita capacitat. A més a més, de parlar dels factors que hi influeixen com també de les característiques dels infants resilients. Dites característiques, es troben en els set pilars de la resiliència que, serà a través d’aquests, com es treballarà aquesta capacitat mitjançant una sèrie d’estratègies com a mitjans per a promourela. Destacar d’entre aquestes estratègies, els llenguatges artístics, les emocions positives i la psicomotricitat ja que permeten desenvolupar de manera interrelacionada els pilars abans anomenats i afavorir la resiliència personal de cada un. Per aquest motiu i en base a la documentació científica revisada, atès el perfil Professionalitzador del present Treball Final de Màster, és presenta una proposta per a fomentar la resiliència a l’escola, prenent la psicomotricitat com a base per a contribuir al desenvolupament dels infants i de les seves capacitats resilients, prenent els llenguatges artístics i les emocions positives com a mitjans per a treballar aquesta capacitat i contribuir així al desenvolupament integral del més petits. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.title Fomentar la Resiliència a l'Escola ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:36:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics