[cat] L’Educació Infantil presenta cada vegada major protagonisme dins la nostra societat.
Aquest canvi requereix un procés llarg, continu i innovador, per al qual serà necessari
desenvolupar noves maneres de plantejar l’educació.
Estem parlant de noves eines i estratègies que acompanyin la planificació, l’organització
i l’avaluació de l’Educació Infantil, eines entre les quals es troba la documentació. Al
llarg del següent treball es pretén analitzar la documentació generada a dos centres
educatius com a suport en els processos de innovació i el seu ús real a dins les aules.
A més s’elabora una aproximació a les diferències existents entre la documentació
pedagògica i la documentació narrativa com a suport dels processos de canvi i
innovació que es desenvolupen a les escoles.
[eng] Early Childhood Education is increasing its prominence in our society. This change
requires a long, continue and innovative process which it is going to need the
development of new ways of planning the education.
We are talking about new strategies and tools that complement the planning, the
organisation and the evaluation of the Early Childhood Education. One of these tools is
documentation. Throughout this project it is pretended to analyse the documentation
generated by two schools as a support of an innovative process and its functionality
inside every classroom.
In addition, it is going to be made an approximation to the differences between
pedagogical documentation and narrative documentation as a support for the innovative
processes that are being developed in the schools.