Implicacions per a la pràctica professional en la Intervenció Socioeducativa amb Famílies homoparentals adoptants: dues revisions sistemàtiques exploratòries

Show simple item record

dc.contributor Touza Garma, María del Carmen
dc.contributor.author Ramis Cerdà, Baltasar
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-05-31T10:45:32Z
dc.date.issued 2018-05-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146472
dc.description.abstract [cat] El present estudi examina a través de dues revisions sistemàtiques exploratòries les principals variables i mecanismes que influeixen en el procés d’adopció i les intervencions que tenen lloc amb famílies homoparentals adoptants. Es revisaren N = 883 documents dels quals en foren seleccionats – complint amb els criteris d’inclusió establerts en les respectives revisions – un total de N= 44. Els resultats demostren que els pares gays i les mares lesbianes adoptants tenen un major suport del grup d’iguals i menys suport per part de la família d’origen que les parelles heterosexuals adoptants. Les parelles de lesbianes adoptants perceben un major suport de la família d’origen que les parelles d’homes gays adoptants. Els fills de pares gays i mares lesbianes adoptants utilitzen el suport de l’escola i dels amics com a estratègia per generar resiliència familiar davant l’experimentació de l’estigma. La intervenció terapèutica va dirigida a tractar els efectes de l’estigma internalitzat, el qual és sovint accentuat per les males pràctiques que duen a terme les agències d’adopció. Futures investigacions haurien d’avaluar l’evidència de l’efectivitat en les intervencions amb aquestes famílies i s’han de dissenyar programes de prevenció escolar per combatre les microagressions heterosexistes cap als joves amb pares de minories sexuals. ca
dc.description.abstract [spa] El presente estudio examina a través de dos revisiones sistemáticas exploratorias las principales variables y mecanismos que influyen en el proceso de adopción y las intervenciones que tienen lugar con familias homoparentales adoptantes. Fueron revisados N = 883 documentos de los cuáles fueron seleccionados – cumpliendo con los criterios de inclusión establecidos en las respectivas revisiones – un total de N = 44. Los resultados demuestran que las parejas homosexuales adoptantes tienen mayores niveles de apoyo social de los amigos y menos apoyo por parte de la familia de origen que las parejas heterosexuales adoptantes. Las madres lesbianas adoptantes perciben un mayor apoyo de la familia de origen que las parejas de hombres gays adoptantes. Los hijos de padres gays y madres lesbianas adoptantes utilizan el apoyo escolar y de los amigos como estrategia para generar resiliencia familiar ante el estigma experimentado. La intervención terapéutica va dirigida a tratar los efectos del estigma internalizado, el cuál en ocasiones es acentuado por las malas prácticas que llevan a cabo las agencias de adopción. Futuras investigaciones deberían evaluar la evidencia de la efectividad en las intervenciones con dichas familias y deben diseñarse programas de prevención escolar para combatir las microagresiones heterosexistas hacia los jóvenes con padres adoptantes de minorías sexuales. ca
dc.description.abstract [eng] Through two systematic reviews, this study examines the main variables and mechanisms that influence the adoption process and the interventions with samesex parent adoptive families. N = 883 documents were reviewed and N= 44 were selected following the inclusion criteria. The results indicate that homosexual adoptive parents perceive greater support from friends and less from family than heterosexual adoptive parents. Lesbian adoptive couples perceive higher family support than gay adoptive couples and their children take advantage of school and friends’ support as a strategy to generate family resilience when they experience stigma. The therapeutic intervention approaches the effects of internalized stigma, which is often accentuated by adoption agencies’ malpractice. Future research ought to evaluate the evidence of effectiveness in family interventions and school prevention programs have to be designed to eradicate heterosexist microaggressions towards children of minority sexual parents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 31 - Demografia. Sociologia. Estadística ca
dc.subject.other Adopció homoparental ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.subject.other Suport social ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.subject.other Resiliència ca
dc.subject.other Revisió Sistemàtica ca
dc.title Implicacions per a la pràctica professional en la Intervenció Socioeducativa amb Famílies homoparentals adoptants: dues revisions sistemàtiques exploratòries ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2018-05-22T09:09:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics