Actituds del professorat per bones pràctiques inclusives

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Seguí Mauro, Alexandra
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-04T08:21:13Z
dc.date.available 2018-06-04T08:21:13Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146574
dc.description.abstract [cat] La inclusió educativa ha avançat des de la seva aparició a la normativa internacional i nacional. Però la seva progressió es veu influenciada per factors que incideixen, amb diferent intensitat, sobre cada centre i cada mestre. Actualment, a les nostres escoles, la inclusivitat de les pràctiques educatives depenen de les circumstàncies particulars de cada centre, de cada aula i de cada mestre. La present recerca, emmarcada en un treball final de màster, pretén detectar quines podrien ser les variables que faciliten que els mestres puguin ser més inclusius dins les seves aules, posant el focus d’atenció a les actituds dels mestres com a pilar fonamental. A través d’una recerca bibliogràfica inicial, s’han destacat nou variables que poden exercir algun tipus d’influència sobre les actituds dels mestres: la seva edat, el gènere, els anys d’experiència, el número d’alumnes de l’aula, la quantitat d’alumnes amb n.e.e a l’aula, el nivell educatiu, la formació inicial, la formació continua i el contacte amb nins/adults amb discapacitat. L’objectiu de la recerca és comprovar, a través de proves estadístiques paramètriques i no paramètriques, la relació d’aquestes variables amb les pràctiques inclusives que cada mestre posa en pràctica. S’ha enviat una qüestionari a tutors de primària de les escoles públiques de Mallorca per recollir les dades de totes les variables i el nivell d’inclusivitat de les pràctiques. Al qüestionari s’han inclòs cinquanta-vuit preguntes de la Guia d’Avaluació De les Pràctiques Inclusives a les Aules (García, Romero i Escalante, 2011), instrument validat per extreure una puntuació numèrica fiable. Els resultats de l’aplicació de proves paramètriques a les dades recollides, ens ha destacat la significativitat de la relació entre la quantitat de cursos de formació continua sobre atenció a la diversitat i la inclusivitat de les pràctiques executades pels mestres a l’aula. Per altra banda, no s’ha trobat relació entre les pràctiques inclusives i la resta de variables estudiades. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Actituds dels mestres ca
dc.subject.other Formació continua ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Pràctiques inclusives ca
dc.subject.other Variables actitudinals ca
dc.title Actituds del professorat per bones pràctiques inclusives ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:10:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics