Cap a un pla de convivència inclusiu. Estudi de cas

Show simple item record

dc.contributor Vallespir Soler, Jordi
dc.contributor.author Ruiz López, Jessica
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-04T08:33:37Z
dc.date.available 2018-06-04T08:33:37Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146576
dc.description.abstract [cat] Els centres educatius de les Illes Balears que imparteixen l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria, prioritzen entre els seus objectius aconseguir una bona convivència entre tots i cada un dels membres de la comunitat educativa. Per això, els equips directius han revisat els documents dels seus respectius centres, ja sigui el pla de convivència, el reglament d'organització i funcionament o el reglament de règim intern, amb la finalitat d'establir una sèrie de mesures preventives que permetin garantir un bon clima educatiu, però també, sent conscients que el conflicte és inherent a la convivència, s'han d’esforçar per incloure en els seus documents de centre mesures restauratives per intentar solucionar el conflicte. D'aquí es pot extreure que, encara que els centres, de cada vegada més, estan introduint mesures preventives de caràcter inclusiu, es continuen prioritzant mesures correctores que promouen la separació de l'alumne de la resta dels seus companys, fomentant d'aquesta manera l'exclusió de l'alumnat. Davant aquesta circumstància, el present treball abordarà, a partir d’un estudi de cas la realitat que es viu a un centre d’Educació Secundària de Palma, i es presentaran una sèrie de propostes que recullen mesures preventives i restauratives més inclusives amb l'objectiu de millorar la convivència en les seves aules i resoldre els conflictes sense haver de recórrer a sancions que suposin l'exclusió de l'alumne de l'aula o del centre. ca
dc.description.abstract [spa] Los centros educativos de las Islas Baleares que imparten la etapa de Educación Secundaria Obligatoria, priorizan entre sus objetivos conseguir una buena convivencia entre todos y cada uno de los miembros de la comunidad educativa. Por eso, los equipos directivos han revisado los documentos de sus respectivos centros, ya sea el plan de convivencia, el reglamento de organización y funcionamiento o el reglamento de régimen interno, con el fin de establecer una serie de medidas preventivas que permitan garantizar un buen clima educativo, pero también, siendo conscientes de que el conflicto es inherente a la convivencia, por lo que se tienen que esforzar para incluir en sus documentos de centro medidas restaurativas para intentar solucionar el conflicto. De aquí se puede extraer que, aunque los centros, cada vez más, están introduciendo medidas preventivas de carácter inclusivo, se continúan priorizando medidas correctoras que promueven la separación del alumno del resto de sus compañeros, fomentando de este modo la exclusión del alumnado. Ante esta circunstancia, el presente trabajo abordará, a partir de un estudio de caso la realidad que se vive en un centro de Educación Secundaria de Palma, y se presentarán una serie de propuestas que recogen medidas preventivas y restaurativas más inclusivas con el objetivo de mejorar la convivencia en sus aulas y resolver los conflictos sin tener que recurrir a sanciones que supongan la exclusión del alumno del aula o del centro. ca
dc.description.abstract [eng] The educational institutions of the Balearic Islands which teach Compulsory Secondary Education prioritise achieving good coexistence between all and each one of the members of the educational community. Therefore, the managerial teams have reviewed the documents of their respective centres. The coexistence plan, the organisation and operation regulations, and the internal diet regulation were already created. The purpose of these documents was to establish a series of preventive measures that not only allow guaranteeing a good educational climate, but also make an effort to include restorative measures to try to solve conflict, being aware that conflict is inherent to coexistence, Therefore, we can conclude that, although schools are increasingly introducing preventive measures which are also inclusive, they continue prioritising corrective measures which promote the separation of the student from the rest of his or her classmates, promoting this way the exclusion of the students. Facing this circumstance, the present research will address from a case study the reality of the situation in the Secondary Education institutions of Palma. It will also present a series of proposals that collect preventive and restoring measures, which are more inclusive. The aim is to improve the coexistence in the classrooms and solve conflicts without having to resort to sanctions that suppose the exclusion of the student of the classroom or of the centre. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Pla de convivència ca
dc.subject.other Conflicte ca
dc.subject.other Mesures preventives ca
dc.subject.other Mesures restauratives ca
dc.title Cap a un pla de convivència inclusiu. Estudi de cas ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2018-05-22T09:10:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics