dc.contributor |
Vallespir Soler, Jordi |
|
dc.contributor.author |
Ruiz López, Jessica
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-04T08:33:37Z |
|
dc.date.available |
2018-06-04T08:33:37Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146576 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els centres educatius de les Illes Balears que imparteixen l’etapa d’Educació
Secundària Obligatòria, prioritzen entre els seus objectius aconseguir una bona
convivència entre tots i cada un dels membres de la comunitat educativa. Per
això, els equips directius han revisat els documents dels seus respectius
centres, ja sigui el pla de convivència, el reglament d'organització i
funcionament o el reglament de règim intern, amb la finalitat d'establir una sèrie
de mesures preventives que permetin garantir un bon clima educatiu, però
també, sent conscients que el conflicte és inherent a la convivència, s'han
d’esforçar per incloure en els seus documents de centre mesures restauratives
per intentar solucionar el conflicte. D'aquí es pot extreure que, encara que els
centres, de cada vegada més, estan introduint mesures preventives de caràcter
inclusiu, es continuen prioritzant mesures correctores que promouen la
separació de l'alumne de la resta dels seus companys, fomentant d'aquesta
manera l'exclusió de l'alumnat.
Davant aquesta circumstància, el present treball abordarà, a partir d’un estudi
de cas la realitat que es viu a un centre d’Educació Secundària de Palma, i es
presentaran una sèrie de propostes que recullen mesures preventives i
restauratives més inclusives amb l'objectiu de millorar la convivència en les
seves aules i resoldre els conflictes sense haver de recórrer a sancions que
suposin l'exclusió de l'alumne de l'aula o del centre. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] Los centros educativos de las Islas Baleares que imparten la etapa de
Educación Secundaria Obligatoria, priorizan entre sus objetivos conseguir una
buena convivencia entre todos y cada uno de los miembros de la comunidad
educativa. Por eso, los equipos directivos han revisado los documentos de sus
respectivos centros, ya sea el plan de convivencia, el reglamento de
organización y funcionamiento o el reglamento de régimen interno, con el fin de
establecer una serie de medidas preventivas que permitan garantizar un buen
clima educativo, pero también, siendo conscientes de que el conflicto es
inherente a la convivencia, por lo que se tienen que esforzar para incluir en sus
documentos de centro medidas restaurativas para intentar solucionar el
conflicto. De aquí se puede extraer que, aunque los centros, cada vez más,
están introduciendo medidas preventivas de carácter inclusivo, se continúan
priorizando medidas correctoras que promueven la separación del alumno del
resto de sus compañeros, fomentando de este modo la exclusión del
alumnado.
Ante esta circunstancia, el presente trabajo abordará, a partir de un estudio de
caso la realidad que se vive en un centro de Educación Secundaria de Palma, y
se presentarán una serie de propuestas que recogen medidas preventivas y
restaurativas más inclusivas con el objetivo de mejorar la convivencia en sus
aulas y resolver los conflictos sin tener que recurrir a sanciones que supongan
la exclusión del alumno del aula o del centro. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The educational institutions of the Balearic Islands which teach Compulsory
Secondary Education prioritise achieving good coexistence between all and
each one of the members of the educational community. Therefore, the
managerial teams have reviewed the documents of their respective centres.
The coexistence plan, the organisation and operation regulations, and the
internal diet regulation were already created. The purpose of these documents
was to establish a series of preventive measures that not only allow
guaranteeing a good educational climate, but also make an effort to include
restorative measures to try to solve conflict, being aware that conflict is inherent
to coexistence, Therefore, we can conclude that, although schools are
increasingly introducing preventive measures which are also inclusive, they
continue prioritising corrective measures which promote the separation of the
student from the rest of his or her classmates, promoting this way the exclusion
of the students.
Facing this circumstance, the present research will address from a case study
the reality of the situation in the Secondary Education institutions of Palma. It
will also present a series of proposals that collect preventive and restoring
measures, which are more inclusive. The aim is to improve the coexistence in
the classrooms and solve conflicts without having to resort to sanctions that
suppose the exclusion of the student of the classroom or of the centre. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Pla de convivència |
ca |
dc.subject.other |
Conflicte |
ca |
dc.subject.other |
Mesures preventives |
ca |
dc.subject.other |
Mesures restauratives |
ca |
dc.title |
Cap a un pla de convivència inclusiu. Estudi de cas |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2018-05-22T09:10:18Z |
|