[cat] L’objectiu d’aquest treball es centra en la millora de la implantació de la
metodologia educativa ApS (Aprenentatge Servei) a les Illes Balears.
Per tal d’aconseguir aquesta fita, es fa un recorregut per les bases teòriques de la
metodologia i un treball de camp que pretén determinar, mitjançant diferents eines
(entrevistes i enquesta), quin és l’estat de la qüestió actual sobre l’aplicació
d’aquesta metodologia a les illes i quines són les problemàtiques que estan
impedint que hi hagi més projectes d’aquest tipus.
Una vegada realitzada la primera part d’investigació, es determina que les dues
principals problemàtiques detectades són la manca d’informació i les
pors/dificultats que pateixen els docents per a aplicar metodologies innovadores a
l’aula (sobretot degudes a la poca flexibilitat que presenten els currículums
actuals). A rel d’aquesta informació, es plantegen dues propostes que poden
suposar una millora en la implantació de l’ApS a les Illes Balears: un fulletó ApS,
per tal d’informar, formar, motivar i donar suport i facilitats a tots aquells docents
que vulguin treballar l’ApS a l’aula, i dos models de rúbriques avaluatives, que
cerquen facilitar tant l’avaluació dels projectes per part de tots els agents
participants i com la facilitació de l’avaluació de l’alumnat per part del professorat,
de tal manera que encaixar l’ApS dins els cànons curriculars actuals sigui més
senzill.