La mediació escolar com a mesura per a resoldre conflictes

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Cárdenas Fiol, Francesca
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T07:03:24Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146773
dc.description.abstract [cat] La gestió de conflictes en els centres de secundària és pot gestionar des de diferents perspectives, una d’elles és a través de la mediació escolar. La mediació front a un altre tipus de mitjà de gestió de conflictes és un procés voluntari on hi participen dues persones en conflicte i una tercera, el mediador, que tan sols guiarà el procés. Per a poder arribar a un acord, les parts han d’adquirir unes competències i valors per posteriorment gestionar i que no es torni a repetir el conflicte o bé siguin capaços d’abordar-ne un de pròxim (de Diego i Guillén, 2008, Boqué, 2003 o Notó, 2003). A rel d’aquestes premisses, es presenta un treball en la gestió de conflictes a través de la mediació des de la perspectiva de l’orientació educativa. Aquest ha inclòs un treball de camp realitzat al municipi de Pollença, ja que el seu IES està adscrit al programa de l’ICEE1 i fou el primer que tingué la figura de policia tutor i de mediador cultural, agents clau per el funcionament del Servei. Els objectius han estat: conèixer la mediació com a estratègia de gestió de conflictes i analitzar els efectes del programa de mediació escolar de l’Institut Guillem Cifre de Colonya, per aquest motiu s’ha realitzat un qüestionari adhoc pels alumnes de 1r cicle d’ESO. Aquest treball ha servit per a saber quina percepció tenen els alumnes de la conflictivitat dins l’aula, en el centre i del Servei de Mediació, així com també per realitzar propostes de millora per aquells IES que ja hagin implantant fa uns anys el Servei (Pollença), o d’altres que s’inicien o tinguin en compte de posar-ho en marxa. Algunes propostes, que han sorgit des de la investigació i les idees d’alguns autors com Boqué (2002) i Oliver (2014-15) és treballar a partir de diferents nivells: departament d’orientació, centre, aula, família, treball en xarxa i l’equip de mediació. Algunes encaminades a treballar a aquests nivells com, la participació activa en la comissió de convivència des del departament d’orientació, entre altres. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Gestió de conflictes ca
dc.subject.other Mediació escolar ca
dc.subject.other Investigació ca
dc.subject.other Orientació ca
dc.title La mediació escolar com a mesura per a resoldre conflictes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:16:23Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics