dc.contributor |
Cantallops Ramón, Jaime |
|
dc.contributor.author |
Arenas Llompart, María del Carmen
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-08T07:23:39Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146777 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’objecte d’estudi d’aquest projecte és la transversalitat en les assignatures
artístiques emprant les TIC. Amb aquesta metodologia volem reconèixer la
individualitat de cada un dels membres per tal de demostrar la importància de
cada un dels subjectes que formen la comunitat educativa i alhora, impulsar-los
a treballar de manera cooperativa i a reconèixer la necessitat que tenim els uns
dels altres per realitzar projectes que ajudin a enriquir als alumnes
individualment. Aquest projecte parteix d'un projecte de millora.
Aquest projecte, neix de la necessitat dels centres educatius d’eines i mètodes
que facilitin el treball transversal entre les diferents disciplines que es treballen
en els cicles d’educació secundària obligatòria a través de la utilització de les TIC
i mètodes d’aprenentatge social.
L’eina que proposem són els dispositius mòbils dels alumnes i professors. Per
tal de garantir una educació de qualitat s’empraran diferents aplicació mòbils com
ara el “Geocaching”, que consisteix en la cerca de tresors per mitjà del GPS, es
crearan tota una sèrie d’activitats en relació a diferents continguts del currículum
de diferents nivells formatius. Per tal de garantir la transversalitat de conceptes
entre assignatures.
Aquest estudi partirà i es desenvoluparà a partir de les pràctiques disruptives de
Maria Acaso que proposa aquestes pràctiques com a metodologia per l'equip
docent.
Baix el meu punt de vista aquestes pràctiques les podem establir pels alumnes
per tal de millorar l'educació que donem als nostres alumnes, englobant
conceptes i trencant les barreres que les assignatures estableixen sobretot en
l’etapa de 2n de batxillerat i per tant millorarà el rendiment acadèmic, augmentarà
la motivació com també millorarà la convivència en les aules i en el centre.
Les pràctiques disruptives són:
1. Poder: Crear un espai de democràtic.
2. Invisible: Treballar a partir de la reflexió.
3. Temps i espai: Modificar les aules i els materials per tal d'adequar-los a les
necessitats de la classe en particular.
4. Informació: Introduir dins l'aula tot allò que creiem que pugui ser adequat per
la classe.
5. Coneixement: Elaborar un sistema de producció on la reflexió sigui el motor
de l'aprenentatge, donant gran importància a l'autoavaluació de tot el procés
d'aprenentatge.
Per tal de poder desenvolupar aquestes pautes la metodologia que utilitzaré el
treball per projectes, el treball d'aprenentatge per descobriment, el treball
transversal aplicant en tot moment les bases de les pràctiques disruptives. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The study object of this project is cross-cutting in artistic subjects using ICT. With
this methodology we recognize the individuality of each member in order to
demonstrate the importance of each of the subjects that form the educational
community and at the same time, impel them to work cooperatively and to
recognize our need of one another by undertake projects that help enrich the
students individually. This project is part of an improvement project. This was born of the need of educational tools and methods that facilitate
transversal work between the different disciplines that work in cycles of
secondary education through the use of ICT and working multilevel.
The proposed tool is the mobile students and teachers. We will use the
application "Geocaching", which consists in the search for treasures using GPS
will create a series of activities related to contents of the curriculum of different
educational levels participate collectively where at center. Participating teachers
and students of different ages from different disciplines.
Having laid the foundations of the project which we started, we should mention
what the methodology and the object of study and work of this project.
This study will develop and depart from the practices of Mary Does disruptive
practices as these proposed methodology for the teaching staff.
Lower my point of view we can establish these practices by the students in order
to improve the education we give to our students, covering concepts and breaking
barriers established subjects especially in the 2nd stage of secondary education
and thus improve academic performance, increase motivation and also improve
coexistence in the classroom and in the center.
Disruptive practices are:
1. Power: Create a space for democracy.
2. Invisible: Work from reflection.
3. Time and Space: Changing classrooms and materials in order to adapt them
to the needs of the particular class.
4. Information: Enter in the classroom all that we think might be appropriate for
the class.
5. Knowledge: Develop a production system where reflection is the engine of
learning, giving great importance to the self-evaluation of the process of learning. In order to develop the methodology that will use these guidelines project work,
the work of discovery learning, transversal work at any time using bases
disruptive practices. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
7 - Belles arts |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.subject.other |
Transversalitat |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge per descobriment |
ca |
dc.subject.other |
Autonomia |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Treball en equip |
ca |
dc.title |
Metodologia transversal i les Tic a les assignatures artistiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-08T10:17:22Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|