Treim el màxim profit de les eines matemàtiques que tenim a l’abast? Les eines amb capacitats gràfiques i càlcul simbòlic SAC/CAS

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Rosselló Espases, Pere Miquel
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T10:25:07Z
dc.date.available 2018-06-08T10:25:07Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146802
dc.description.abstract [cat] Dins el marc de la investigació educativa, el nostre projecte tracta de l’ús que feim, i del que tal volta hauríem de fer, de les eines matemàtiques que tenim a l’abast i concretament de les eines amb capacitats gràfiques i càlcul simbòlic SAC/CAS. Una cop analitzat l’estat de la qüestió, i vista la realitat d’un centre educatiu com el nostre, està clar que hi ha un biaix molt important entre el que diuen els experts en la matèria que s’ha de fer i el que encara estan fent els docents, dia a dia als centres educatius. En aquest sentit, aquest treball intenta establir un pont entre uns i els altres. La proposta aquí presentada, que des del nostre punt de vista ha estat implementada amb èxit amb un grup d’alumnes que presenten bastantes dificultats d’aprenentatge, vol ser un exemple de com es pot canviar la manera que s’imparteixen les classes de matemàtiques, quines tasques es poden treballar amb els alumnes, i com avaluar els resultats, tenint en compte els canvis introduïts. Al nostre cas particular, hem hagut d’anar introduint de manera esglaonada l’eina TIC que hem triat per dur a terme aquesta experiència, el Geogebra, degut al total desconeixement per part de l’alumnat. Així hem començat fent que el professor la presentàs com a instrument d’ensenyament, posteriorment hem fet que els alumnes es familiaritzassin amb l’eina, per a continuació provocar que els alumnes la fessin servir com eina d’aprenentatge, acabant per introduir-la dins del sistema d’avaluació. El resultat ha estat la dotzena d’activitats que incloem a aquest treball o al seu annex, que ens han guiat dins el procés esmentat a l’apartat anterior, i la comprovació i interpretació dels resultats obtinguts. Esperam que aquesta experiència pugui servir com a exemple a altres que també intentin millorar la tasca docent. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.title Treim el màxim profit de les eines matemàtiques que tenim a l’abast? Les eines amb capacitats gràfiques i càlcul simbòlic SAC/CAS ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics