dc.description.abstract |
[cat] Dins el marc de la investigació educativa, el nostre projecte tracta de l’ús
que feim, i del que tal volta hauríem de fer, de les eines matemàtiques que
tenim a l’abast i concretament de les eines amb capacitats gràfiques i càlcul
simbòlic SAC/CAS.
Una cop analitzat l’estat de la qüestió, i vista la realitat d’un centre
educatiu com el nostre, està clar que hi ha un biaix molt important entre el que
diuen els experts en la matèria que s’ha de fer i el que encara estan fent els
docents, dia a dia als centres educatius. En aquest sentit, aquest treball intenta
establir un pont entre uns i els altres.
La proposta aquí presentada, que des del nostre punt de vista ha estat
implementada amb èxit amb un grup d’alumnes que presenten bastantes
dificultats d’aprenentatge, vol ser un exemple de com es pot canviar la manera
que s’imparteixen les classes de matemàtiques, quines tasques es poden
treballar amb els alumnes, i com avaluar els resultats, tenint en compte els
canvis introduïts.
Al nostre cas particular, hem hagut d’anar introduint de manera
esglaonada l’eina TIC que hem triat per dur a terme aquesta experiència, el
Geogebra, degut al total desconeixement per part de l’alumnat. Així hem
començat fent que el professor la presentàs com a instrument d’ensenyament,
posteriorment hem fet que els alumnes es familiaritzassin amb l’eina, per a
continuació provocar que els alumnes la fessin servir com eina d’aprenentatge,
acabant per introduir-la dins del sistema d’avaluació.
El resultat ha estat la dotzena d’activitats que incloem a aquest treball o
al seu annex, que ens han guiat dins el procés esmentat a l’apartat anterior, i la
comprovació i interpretació dels resultats obtinguts. Esperam que aquesta
experiència pugui servir com a exemple a altres que també intentin millorar la
tasca docent. |
ca |