dc.contributor |
Moner Mora, Catalina |
|
dc.contributor.author |
Miró Bonnín, Laura
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-11T08:02:25Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146832 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball té l’objectiu de demostrar les possibilitats que
ofereix la temàtica xueta per ser aplicada didàcticament. Així mateix,
considerem una necessitat que als currículums escolars de les Illes Balears,
s’integri una qüestió tan pròpia i, alhora, tan ignominiosa de la Història de
Mallorca. En l’actual situació de transició cap a un canvi de model educatiu,
s’han suprimit matèries optatives com Història de les Illes Balears. Així doncs,
amb el tema que proposem intentem adaptar als continguts curriculars una
matèria en retrocés com és el coneixement de la història de la nostra
comunitat.
Generalment, als professors de ciències socials se’ns demana que
formem futurs ciutadans que tinguin capacitat crítica i reflexiva. L’estigma xueta
avui dia es troba molt apaivagat, però aquesta suavització no ha estat fruit de
l’autocrítica, sinó del desconeixement. Així doncs, pareix que ha arribat el
moment de començar a explicar als nostres joves l’odi que s’ha vessat sobre un
sector de la població mallorquina durant segles pel simple fet de portar un
cognom dins d’una sèrie de quinze, perquè ells mateixos siguin capaços de
rebutjar aquesta actitud i tinguin consciència de què una exclusió similar no pot
tornar a succeir. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This paper aims to show the chances that chueta topic offers to
be applied didactically. Also, we consider that it’s necessary to include a topic
so indigenous and, at the same time, so ignominious of the History of Mallorca
in Balearic school curriculum. In this exercise, we try to acapt this forgotten
subject, which embraces the knowledgement of the history of our community,
on school curriculum contents.
Generally, one of the purposes of socials sciences teachers is building
better citizens: to improve their critical thinking and reflective skills. Nowadays,
chueta stigma is calmed down, but this pacification is not a consequence of
autocriticism but of ignorance. Therefore, we consider that it is time to begin to
explain to our teenagers the hatred that chueta community has suffered, just because of having a surname within a group of fifteen, because of the students
being able to neglect this exclusion and being aware that a same situation must
not happen again. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Xuetes |
ca |
dc.subject.other |
Minoria |
ca |
dc.subject.other |
Marginació |
ca |
dc.subject.other |
Denúncia |
ca |
dc.title |
La didàctica de les minories: el passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:24:49Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|