dc.contributor |
Camps Bosch, Concepció |
|
dc.contributor.author |
Garí Díaz, Virginia
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-11T09:09:35Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146843 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball Final de Màster esdevé una proposta de possible
aplicació didàctica a l’educació secundària obligatòria centrat en donar a
conèixer el patrimoni historicoartístic del període medieval de la ciutat de
Palma. Dita proposta s’organitza en diferents parts, distingint-ne principalment
dues, les quals fan referència a l’estat de la qüestió i la proposta didàctica.
Així mateix, l’estat de la qüestió es divideix en una sèrie de sub-apartats,
tot indicant els aspectes que s’han analitzat a la bibliografia degudament
referenciada. Els temes que centren el cos de l’estat de la qüestió s’han
seleccionat d’acord a l’interès per conèixer més informació al respecte del
procediment que s’explicarà a la proposta del mateix treball. Els coneixements
extrets a partir del buidatge bibliogràfic han permès assolir dades que
completen els buits o dubtes inicials per organitzar la proposta.
La segona part del TFM es centra estrictament en l’argumentació de la
proposta didàctica, convertint-se gairebé en un manual explicatiu on es detallen
els objectius, la metodologia i les competències que es pretenen assolir a partir
de la seva aplicació. La proposta estaria dirigida al segon curs d’educació
secundària on es plantegen continguts referents al període medieval, que es
veurien complementats amb un itinerari didàctic per la ciutat de Palma.
El desenvolupament de la proposta utilitza com a teló de fons l’espai
conegut com el “casc històric” de Palma, on el mateix traçat urbà i els diversos
bens culturals allà ubicats, reflecteixen l’estil i els usos que s’hi donava durant
l’Edat Mitjana. La idea central del treball és oferir una visió temàtica a través
d’un recorregut ideat, amb l’objectiu d’assegurar una aprenentatge significatiu
emprant com a principal recurs les possibilitats educatives de la ciutat de
Palma.
Es pretén assolir una visió multidisciplinar incloent en el recorregut, a
partir de diferents procediments, les tres especialitats que conformen les
Ciències Socials, de manera que l’alumnat gaudeixi de la història, l’art i la
geografia local. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Itinerari didàctic |
ca |
dc.subject.other |
Ciutat de Palma |
ca |
dc.subject.other |
Patrimoni |
ca |
dc.title |
Proposta d'itinerari didàctic a la ciutat de Palma. Descobrint la ciutat medieval |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:24:56Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|