Proposta d'itinerari didàctic a la ciutat de Palma. Descobrint la ciutat medieval

Show simple item record

dc.contributor Camps Bosch, Concepció
dc.contributor.author Garí Díaz, Virginia
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T09:09:35Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146843
dc.description.abstract [cat] El present Treball Final de Màster esdevé una proposta de possible aplicació didàctica a l’educació secundària obligatòria centrat en donar a conèixer el patrimoni historicoartístic del període medieval de la ciutat de Palma. Dita proposta s’organitza en diferents parts, distingint-ne principalment dues, les quals fan referència a l’estat de la qüestió i la proposta didàctica. Així mateix, l’estat de la qüestió es divideix en una sèrie de sub-apartats, tot indicant els aspectes que s’han analitzat a la bibliografia degudament referenciada. Els temes que centren el cos de l’estat de la qüestió s’han seleccionat d’acord a l’interès per conèixer més informació al respecte del procediment que s’explicarà a la proposta del mateix treball. Els coneixements extrets a partir del buidatge bibliogràfic han permès assolir dades que completen els buits o dubtes inicials per organitzar la proposta. La segona part del TFM es centra estrictament en l’argumentació de la proposta didàctica, convertint-se gairebé en un manual explicatiu on es detallen els objectius, la metodologia i les competències que es pretenen assolir a partir de la seva aplicació. La proposta estaria dirigida al segon curs d’educació secundària on es plantegen continguts referents al període medieval, que es veurien complementats amb un itinerari didàctic per la ciutat de Palma. El desenvolupament de la proposta utilitza com a teló de fons l’espai conegut com el “casc històric” de Palma, on el mateix traçat urbà i els diversos bens culturals allà ubicats, reflecteixen l’estil i els usos que s’hi donava durant l’Edat Mitjana. La idea central del treball és oferir una visió temàtica a través d’un recorregut ideat, amb l’objectiu d’assegurar una aprenentatge significatiu emprant com a principal recurs les possibilitats educatives de la ciutat de Palma. Es pretén assolir una visió multidisciplinar incloent en el recorregut, a partir de diferents procediments, les tres especialitats que conformen les Ciències Socials, de manera que l’alumnat gaudeixi de la història, l’art i la geografia local. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Itinerari didàctic ca
dc.subject.other Ciutat de Palma ca
dc.subject.other Patrimoni ca
dc.title Proposta d'itinerari didàctic a la ciutat de Palma. Descobrint la ciutat medieval ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics