La ràdio com a font i metodologia per a l'estudi de les Ciències Socials. De la Guerra Civil a la Transició democràtica

Show simple item record

dc.contributor Serra Busquets, Sebastià
dc.contributor.author Romero Gomila, Inés
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T10:17:44Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146845
dc.description.abstract [cat] La proposta didàctica que presentem a continuació pretén reflectir la possibilitat d’utilitzar la ràdio com a font i com a metodologia en l’aprenentatge de les ciències socials, a més dels aspectes formatius que aquesta és capaç d’oferir. Dirigida als alumnes de 4t d’ESO, i amb la possibilitat d’adaptar-se també a 2n de Batxiller, la proposta didàctica mostra com la introducció d’aquest tipus d’eines a les aules pot resultar molt útil a l’hora d’acostar els coneixements als alumnes i potenciar les seves destreses. En aquest cas, es treballaran els temes concrets de la Guerra Civil espanyola, el franquisme i la Transició, utilitzant la ràdio com a font, per exemple a través d’escoltes, i com a metodologia, amb la possibilitat de crear una ràdio d’aula en la que es realitzaran entrevistes, debats, reportatges, etc. Tot això, permetrà als alumnes conèixer la importància de la ràdio com a mitjà de comunicació i com a eina en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] The didactic proposal which we are presenting here now, intends to reflect the possibility of using the radio as a source and as a methodology in the learning of the Social Studies, apart from the training aspects it is able to offer. Aimed at the 4th ESO students and with the chance to be taught to 2nd Batxiller students as well, the didactic proposal wants to show how the introduction of these types of tools in the classrooms can turn out to be really useful when we wish to approach the knowledge to the students and promote their skills. In this case, the more specific topics of the Spanish Civil War, the Franco regime and the transition to democracy will be dealt with, using the radio as a source, for example through the listening tasks, and as a nethodology with the possibility of creating a classroom radio with which the students will make interviews, debates, documentaries etc..All this stuff will make the students be aware of the importance of the radio as a type of media and as a tool in their teachinglearning process. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Ràdio ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Guerra Civil ca
dc.subject.other Franquisme ca
dc.subject.other Transició democràtica ca
dc.title La ràdio com a font i metodologia per a l'estudi de les Ciències Socials. De la Guerra Civil a la Transició democràtica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:57Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics