dc.contributor |
Serra Busquets, Sebastià |
|
dc.contributor.author |
Romero Gomila, Inés
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-11T10:17:44Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146845 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La proposta didàctica que presentem a continuació pretén reflectir la
possibilitat d’utilitzar la ràdio com a font i com a metodologia en l’aprenentatge
de les ciències socials, a més dels aspectes formatius que aquesta és capaç
d’oferir. Dirigida als alumnes de 4t d’ESO, i amb la possibilitat d’adaptar-se
també a 2n de Batxiller, la proposta didàctica mostra com la introducció
d’aquest tipus d’eines a les aules pot resultar molt útil a l’hora d’acostar els
coneixements als alumnes i potenciar les seves destreses. En aquest cas, es
treballaran els temes concrets de la Guerra Civil espanyola, el franquisme i la
Transició, utilitzant la ràdio com a font, per exemple a través d’escoltes, i com a
metodologia, amb la possibilitat de crear una ràdio d’aula en la que es
realitzaran entrevistes, debats, reportatges, etc. Tot això, permetrà als alumnes
conèixer la importància de la ràdio com a mitjà de comunicació i com a eina en
el seu procés d’ensenyament-aprenentatge. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The didactic proposal which we are presenting here now, intends to
reflect the possibility of using the radio as a source and as a methodology in the
learning of the Social Studies, apart from the training aspects it is able to offer.
Aimed at the 4th ESO students and with the chance to be taught to 2nd Batxiller
students as well, the didactic proposal wants to show how the introduction of
these types of tools in the classrooms can turn out to be really useful when we
wish to approach the knowledge to the students and promote their skills. In this
case, the more specific topics of the Spanish Civil War, the Franco regime and
the transition to democracy will be dealt with, using the radio as a source, for
example through the listening tasks, and as a nethodology with the possibility of
creating a classroom radio with which the students will make interviews,
debates, documentaries etc..All this stuff will make the students be aware of the
importance of the radio as a type of media and as a tool in their teachinglearning
process. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Ràdio |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Guerra Civil |
ca |
dc.subject.other |
Franquisme |
ca |
dc.subject.other |
Transició democràtica |
ca |
dc.title |
La ràdio com a font i metodologia per a l'estudi de les Ciències Socials. De la Guerra Civil a la Transició democràtica |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:24:57Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|