[cat] És ben sabut que, des de molt enrere, hi ha hagut unes feines o dedicacions
que s’assignen directament a rols de gènere, i en el cas dels estudis superiors
passa un poc el mateix. Es pot pensar que les carreres tècniques atreuen
menys les dones, però, és realment així o l’educació fa que sigui així?
En aquest treball es fa una anàlisi de la literatura que fa referència als beneficis
d’incloure la història de les matemàtiques a les classes de matemàtiques, i això
comporta incloure les dones que hi han participat.
Es tracta de donar visibilitat a les dones que hi han fet aportacions, perquè, per
qüestions que vénen de lluny, han quedat amagades. Així mateix, es presenten
algunes causes concretes d’aquesta situació de desigualtat i es plantegen
solucions per assolir una equitat en l’àmbit de l’educació i en l’àmbit laboral,
alhora que es mostren iniciatives que es duen a terme en aquest sentit per
diferents vies però amb un mateix objectiu.
Finalment, es desenvolupen alguns recursos didàctics per incloure la història a
les classes de matemàtiques i, en concret, la història de dones que mereixen
ser conegudes i rescatades de l’oblit, a la vegada que serveixen de referents
per a moltes joves, perquè, amb el seu exemple, les dones de demà podran
veure que els estereotips es poden trencar.