Aprendre a aprendre anglès a través de tècniques mnemòniques a l’IES Bendinat de Calvià, Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Suárez Gómez, Cristina
dc.contributor.author Gardell Julià, Josep
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T07:15:54Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146882
dc.description.abstract [cat] Pels alumnes que estudien anglès com a llengua estrangera, aprendre aquest idioma no sempre és una tasca fàcil. Sol ocórrer que entenen el vocabulari, les frases i les estructures gramaticals, però tenen el problema que no els queden fàcilment a la memòria. Així doncs, l’objectiu d’aquest treball és conèixer les tècniques mnemòniques i analitzar si els estudiants de l’institut de Bendinat a Calvià (Mallorca), han rebut mètodes de memorització; així com analitzar altres detalls de l’aprenentatge (ús del diccionari, hàbits d’estudi...). A més, s’analitzaran els resultats obtinguts després d’aplicar les tècniques a dos cursos i se’n discutiran els resultats. Malgrat que les lleis educatives a les Balears per ESO i batxillerat indiquin que la competència d’aprendre a aprendre hauria d’ésser present en el currículum1 , el com “ensenyar a estudiar” no existeix en tots els cursos. Tot i que la majoria de professores ho coneix, consideren que no tenen temps d’aplicar les regles mnemòniques. El problema de la falta de temps és relatiu, perquè les tècniques ajuden a fer les classes més dinàmiques; i explicar-les només du feina la primera vegada que s’ensenyen. També es podria usar aquestes metodologies si les professores disposessin d’una aula matèria. Tot i que en la part teòrica es descobreix que la combinació de regles mnemòniques ofereix resultats més efectius, en la pràctica d’aquest treball només s’ha introduït de forma senzilla les següents tècniques: la paraula clau, el mètode del lloc, la cançó, la història, un esquema i una fitxa gràfica. La anàlisi revela que la cançó és el mètode més útil i divertit, i que els estudiants han pogut reduir el número d’hores d’estudi gràcies a les tècniques. Les regles han funcionat bé en tots els àmbits, i no només en vocabulari com opinaven les professores i alumnes. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Tècniques mnemòniques ca
dc.subject.other Aprendre ca
dc.subject.other Anglès ca
dc.subject.other Memoritzar ca
dc.subject.other Cançó ca
dc.title Aprendre a aprendre anglès a través de tècniques mnemòniques a l’IES Bendinat de Calvià, Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:33:19Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics