dc.contributor |
Suárez Gómez, Cristina |
|
dc.contributor.author |
Gardell Julià, Josep
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-12T07:15:54Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146882 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Pels alumnes que estudien anglès com a llengua estrangera, aprendre aquest
idioma no sempre és una tasca fàcil. Sol ocórrer que entenen el vocabulari, les
frases i les estructures gramaticals, però tenen el problema que no els queden
fàcilment a la memòria.
Així doncs, l’objectiu d’aquest treball és conèixer les tècniques
mnemòniques i analitzar si els estudiants de l’institut de Bendinat a Calvià
(Mallorca), han rebut mètodes de memorització; així com analitzar altres detalls
de l’aprenentatge (ús del diccionari, hàbits d’estudi...). A més, s’analitzaran els
resultats obtinguts després d’aplicar les tècniques a dos cursos i se’n discutiran
els resultats.
Malgrat que les lleis educatives a les Balears per ESO i batxillerat
indiquin que la competència d’aprendre a aprendre hauria d’ésser present en el
currículum1
, el com “ensenyar a estudiar” no existeix en tots els cursos. Tot i
que la majoria de professores ho coneix, consideren que no tenen temps
d’aplicar les regles mnemòniques.
El problema de la falta de temps és relatiu, perquè les tècniques ajuden
a fer les classes més dinàmiques; i explicar-les només du feina la primera
vegada que s’ensenyen. També es podria usar aquestes metodologies si les
professores disposessin d’una aula matèria.
Tot i que en la part teòrica es descobreix que la combinació de regles
mnemòniques ofereix resultats més efectius, en la pràctica d’aquest treball
només s’ha introduït de forma senzilla les següents tècniques: la paraula clau,
el mètode del lloc, la cançó, la història, un esquema i una fitxa gràfica. La
anàlisi revela que la cançó és el mètode més útil i divertit, i que els estudiants
han pogut reduir el número d’hores d’estudi gràcies a les tècniques. Les regles
han funcionat bé en tots els àmbits, i no només en vocabulari com opinaven les
professores i alumnes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Tècniques mnemòniques |
ca |
dc.subject.other |
Aprendre |
ca |
dc.subject.other |
Anglès |
ca |
dc.subject.other |
Memoritzar |
ca |
dc.subject.other |
Cançó |
ca |
dc.title |
Aprendre a aprendre anglès a través de tècniques mnemòniques a l’IES Bendinat de Calvià, Mallorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:33:19Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|