[cat] L'ensenyança secundària obligatòria coincideix amb l'etapa de
desenvolupament en la que es generen una important sèrie de canvis físics,
psíquics i socials. Una de les nostres tasques com a docents és la de
transmetre uns valors que ajudin als alumnes a augmentar la consciència
pròpia d’identitat, al reconeixement de la imatge corporal, a l’acceptació
d’aquesta imatge i dels canvis als quals està sotmesa.
Al segle XXI l'autoretrat s'ha convertit en una necessitat per demostrar a la
resta del món que existim. Els humans hem decidit entregar-nos i l'única via
que coneixem per autoconstruir-nos és la mimetització dins un entorn global i
digital. És en aquest sentit que la creació artística partint de la pròpia imatge
ens pot proporcionar una mirada reflexiva sobre nosaltres mateixos, en un
context digital on la producció massiva d'imatges fa que aquestes estiguin cada
vegada més buides de sentit.
Aquest treball a través de tres propostes didàctiques emmarcades en
l'assignatura d'Educació Plàstica i Visual durant l'etapa d'Educació Secundària
Obligatòria, presenta una resposta educativa envers a la identitat adolescent i
en com aquesta es construeix en l'era digital. Aquest objectiu es portarà a
terme mitjançant el treball col·laboratiu, interdisciplinar i multinivell.