[cat] Un dels grans reptes del sistema educatiu és potenciar la diversitat
d’intel·ligències i de formes d’aprenentatge, i utilitzar-les per fer més enriquidor
el procés educatiu.
Durant el passat curs acadèmic el Ministeri d’Educació1
va xifrar en un 21'9% la
població d’entre 18 i 24 anys que no va acabar la secundària ni continua
cursant cap tipus de formació. Concretament a les Illes Balears, aquesta xifra
arribava a un 32'1% d'abandonament prematur del sistema educatiu, sent el
percentatge més alt de l’Estat. Aquest fet ha de fer pensar en quins factors
poden desencadenar aquesta estadística: un dels que podria influir és el poc
interès i motivació que té l’alumnat envers la tasca acadèmica, que podria estar
estretament relacionat amb metodologies poc estimulants.
Una de les iniciatives que ha tingut èxit en els últims anys és el treball per
projectes, una metodologia d’ensenyament que ha donat bons resultats a
diferents llocs del món, de l'Estat i de les Illes, i que fa que l'alumnat implicat
estigui més motivat cap a allò que fa.
Seguint aquesta línia, el present projecte proposa la realització de treball per
projectes a l’IES Damià Huguet: es treballaran tots els continguts de
l’assignatura «iniciació a l’activitat emprenedora i empresarial» de quart d’ESO
a través de la creació d'un pla d’empresa que giri entorn d’un eix central, la
responsabilitat social corporativa.