dc.contributor |
Ripoll Perelló, Maria Isabel |
|
dc.contributor.author |
Frau Ferriol, Antoni
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-12T10:20:45Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146902 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball, com indica el títol, és una proposta didàctica per
corregir alguns errors fonètics en català a causa de la interferència del sistema
fonètic de la llengua castellana. En les següents pàgines, presentam la nostra
proposta, els objectius que ens marcat els motius pels quals ens hem decidit
per aquest tema. A l’estat de la qüestió, feim un repàs dels estudis existents en
el camp de la correcció de la pronúncia. En primer lloc, justificam la proposta a
partir dels continguts del currículum de la LOMCE. En segon lloc, tractam els
diferents mètodes existents per treballar la correcció fonètica com també una
selecció personal d’alguns llibres que tracten aquest tema. Feim una descripció
detallada tant dels mètodes com dels llibres. Val a dir que és fruit de l’estudi
anterior. No presentam un treball que se centri en un sol mètode de treball sinó
que intentam combinar tots els que hem citat. Hem realitzat deu fitxes, una per
a cada so que creim conflictiu en la pronúncia del català actual. Són els
següents: els fricatius [z], [ʃ] i [ʒ], els africats [ʣ] i [ʤ], els laterals [ɫ] i [ʎ] i dels
vocàlics [ə],[ɛ] i [ͻ]. Cada fitxa està dividida en quatre parts: com sona, com
s’articula, com es practica i com s’integra. Cada una d’elles desenvolupa un
seguit d’activitats que combinen diferents recursos com ara l’audició, la
discriminació auditiva, la reproducció, entre d’altres. Recomanam seguir els
consells de l’apartat “Aspectes a tenir en compte” per tal d’assegurar un bon
desenvolupament de les fitxes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Proposta |
ca |
dc.subject.other |
Correcció |
ca |
dc.subject.other |
Pronúncia |
ca |
dc.subject.other |
Català |
ca |
dc.title |
Proposta didàctica per a la correcció de la pronúncia de certs sons en llengua catalana interferits pel sistema fonètic castellà |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:33:57Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|