[cat] Els darrers anys la innovació ha anat guanyant cada vegada més terreny en els
processos d'ensenyament-aprenentatge i un dels mètodes on s'ha focalitzat
l'atenció són els jocs. La gamificació de la física i la química pot ajudar a
assimilar idees complexes a certes edats com podria ser la formació del
coneixement científic així com els seus límits o fronteres. També es pot usar
per treballar en conceptes concrets ajudant a entendre com utilitzar les lleis que
regeixen un fenomen o teoria, com s'ha vist en anteriors articles sobre
l'aprenentatge de la taula periòdica. En aquest treball s'analitzarà l'impacte que
tenen els jocs en els processos d'aprenentatge i també es mirarà de dissenyar
qualque joc amb l'objectiu d'aprendre un contingut en concret. Es tendran
també en compte les conclusions extretes d'altres investigacions com la
recomanació de no intentar dur a terme una revolució educativa basada en el
joc o la necessitat d'enfocar-ne l'objectiu i coordinar-ho amb les activitats de
classe.