Proposta d’aplicació d’eines basades en el Web 2.0 com a plataforma de treball cooperatiu en cicles formatius de l'àmbit cientificotècnic

Show simple item record

dc.contributor Torrens Caldentey, Gabriel
dc.contributor.author Vicedo Prats, Francisco José
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-13T07:43:16Z
dc.date.available 2018-06-13T07:43:16Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146931
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys hem viscut una revolució en la societat en gran part deguda als continus i ràpids avenços en les noves tecnologies i particularment en les tecnologies de la comunicació i la informació (TIC). Tot això ha fet que ens haguem de replantejar la manera d'entendre i aprendre. Cada vegada vivim en un món més competitiu i interconnectat, on el sector laboral demanda treballadors més competents i capaços de desenvolupar-se eficientment en aquest context. El sistema educatiu i en particular la formació professional han de ser capaços de satisfer aquesta demanda i per tant han d'evolucionar de manera paral·lela. Els cicles formatius a vegades han estat un poc oblidats en temes d'innovació educativa i particularment els de l'àmbit cientificotècnic que són en els que més incideixen els avenços tecnològics. En aquests casos, a més, és imprescindible estar al dia en qüestions tècniques i també ser capaços de donar resposta al que demanda el sector laboral, formant així treballadors capacitats. En la primera part d'aquest treball final de màster es fa una recerca bibliogràfica sobre les noves tecnologies a l'educació i el treball cooperatiu com a metodologia didàctica, per tal de conèixer l'estat de la qüestió sobre la proposta que es pretén realitzar. La proposta didàctica consisteix en plantejar l'ús d'una plataforma de treball cooperatiu per alumnes de cicles formatius de l'àmbit cientificotècnic. Per poder dur a terme aquesta proposta s'utilitzen eines gratuïtes basades en el Web 2.0, com un blog amb finalitats educatives complementat amb diferents eines de perfil cooperatiu com per exemple: un espai virtual compartit, ofimàtica en línia, fòrums o un glossari terminològic. Amb tot això, es pretén que els alumnes, a més dels coneixements, també adquireixin competències altament demandades a la societat actual i al món laboral en particular com: competència digital, la capacitat d'aprendre a aprendre o de treball en equip entre d'altres. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Cicles formatius ca
dc.subject.other Web 2.0 ca
dc.subject.other TIC ca
dc.title Proposta d’aplicació d’eines basades en el Web 2.0 com a plataforma de treball cooperatiu en cicles formatius de l'àmbit cientificotècnic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:34:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics