dc.contributor |
Torrens Caldentey, Gabriel |
|
dc.contributor.author |
Vicedo Prats, Francisco José
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T07:43:16Z |
|
dc.date.available |
2018-06-13T07:43:16Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146931 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En els darrers anys hem viscut una revolució en la societat en gran part deguda
als continus i ràpids avenços en les noves tecnologies i particularment en les
tecnologies de la comunicació i la informació (TIC). Tot això ha fet que ens
haguem de replantejar la manera d'entendre i aprendre.
Cada vegada vivim en un món més competitiu i interconnectat, on el sector
laboral demanda treballadors més competents i capaços de desenvolupar-se
eficientment en aquest context. El sistema educatiu i en particular la formació
professional han de ser capaços de satisfer aquesta demanda i per tant han
d'evolucionar de manera paral·lela.
Els cicles formatius a vegades han estat un poc oblidats en temes d'innovació
educativa i particularment els de l'àmbit cientificotècnic que són en els que més
incideixen els avenços tecnològics. En aquests casos, a més, és imprescindible
estar al dia en qüestions tècniques i també ser capaços de donar resposta al
que demanda el sector laboral, formant així treballadors capacitats.
En la primera part d'aquest treball final de màster es fa una recerca bibliogràfica
sobre les noves tecnologies a l'educació i el treball cooperatiu com a
metodologia didàctica, per tal de conèixer l'estat de la qüestió sobre la proposta
que es pretén realitzar. La proposta didàctica consisteix en plantejar l'ús d'una
plataforma de treball cooperatiu per alumnes de cicles formatius de l'àmbit
cientificotècnic. Per poder dur a terme aquesta proposta s'utilitzen eines
gratuïtes basades en el Web 2.0, com un blog amb finalitats educatives
complementat amb diferents eines de perfil cooperatiu com per exemple: un
espai virtual compartit, ofimàtica en línia, fòrums o un glossari terminològic.
Amb tot això, es pretén que els alumnes, a més dels coneixements, també
adquireixin competències altament demandades a la societat actual i al món
laboral en particular com: competència digital, la capacitat d'aprendre a
aprendre o de treball en equip entre d'altres. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject |
62 - Enginyeria. Tecnologia |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Cicles formatius |
ca |
dc.subject.other |
Web 2.0 |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.title |
Proposta d’aplicació d’eines basades en el Web 2.0 com a plataforma de treball cooperatiu en cicles formatius de l'àmbit cientificotècnic |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:30Z |
|