dc.contributor |
Pujol Bosch, Antonina |
|
dc.contributor.author |
Ferrà Cerdà, Helena
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T07:54:55Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146934 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball té com a finalitat oferir una proposta didàctica que sorgeix de la
necessitat de revisió dels mètodes d’ensenyament-aprenentatge de l’expressió
escrita. D’aquesta manera, es vol trencar amb la metodologia tradicional que
ensenya a escriure des d’enfocaments purament gramaticals, la qual cosa no
resulta un aprenentatge significatiu pels alumnes. Aquest fet, queda constatat
mitjançant una anàlisi de dades que sorgeix de la correcció de textos escrits
per alumnes de primària i secundària. Els resultats obtinguts avalen la idea de
que no existeix evolució i que per tant els mètodes utilitzats fins ara no són els
adequats.
Aquesta proposta didàctica, dirigida a un primer curs d’ESO, pren com a base
conceptes com aprenentatge actiu o aprenentatge significatiu, a més d’estar
creada dins un marc de programació basat en centres d’interès. Pel que fa a la
didàctica de la llengua, es presenten sessions dissenyades des d’un
enfocament purament comunicatiu, centrat en desenvolupar les quatre
habilitats lingüístiques. Quant a l’expressió escrita en concret, es presenten
unes sessions que pretenen integrar tant l’enfocament comunicatiu com
l’enfocament centrat en el procés d’escriptura. Així mateix, mitjançant la creació
d’eixos transversals entre totes les assignatures del curs, l’alumne entendrà útil
i significatiu tot allò que vagi escrivint al llarg de l’any. Per tant, l’enfocament
centrat en el contingut també hi serà present. Tot això sense deixar de banda
els aspectes afectius i emocionals dels alumnes cap a l’escriptura, part
totalment oblidada en els enfocaments tradicionals i alhora essencial per a
l’obtenció d’uns resultats positius. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Expressió escrita |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge actiu |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Centres d’interès |
ca |
dc.subject.other |
Enfocament comunicatiu |
ca |
dc.subject.other |
Procés d’escriptura |
ca |
dc.title |
Cap a una revisió integral de l’ensenyamentaprenentatge de l’expressió escrita |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:32Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|