Cap a una revisió integral de l’ensenyamentaprenentatge de l’expressió escrita

Show simple item record

dc.contributor Pujol Bosch, Antonina
dc.contributor.author Ferrà Cerdà, Helena
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-13T07:54:55Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146934
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té com a finalitat oferir una proposta didàctica que sorgeix de la necessitat de revisió dels mètodes d’ensenyament-aprenentatge de l’expressió escrita. D’aquesta manera, es vol trencar amb la metodologia tradicional que ensenya a escriure des d’enfocaments purament gramaticals, la qual cosa no resulta un aprenentatge significatiu pels alumnes. Aquest fet, queda constatat mitjançant una anàlisi de dades que sorgeix de la correcció de textos escrits per alumnes de primària i secundària. Els resultats obtinguts avalen la idea de que no existeix evolució i que per tant els mètodes utilitzats fins ara no són els adequats. Aquesta proposta didàctica, dirigida a un primer curs d’ESO, pren com a base conceptes com aprenentatge actiu o aprenentatge significatiu, a més d’estar creada dins un marc de programació basat en centres d’interès. Pel que fa a la didàctica de la llengua, es presenten sessions dissenyades des d’un enfocament purament comunicatiu, centrat en desenvolupar les quatre habilitats lingüístiques. Quant a l’expressió escrita en concret, es presenten unes sessions que pretenen integrar tant l’enfocament comunicatiu com l’enfocament centrat en el procés d’escriptura. Així mateix, mitjançant la creació d’eixos transversals entre totes les assignatures del curs, l’alumne entendrà útil i significatiu tot allò que vagi escrivint al llarg de l’any. Per tant, l’enfocament centrat en el contingut també hi serà present. Tot això sense deixar de banda els aspectes afectius i emocionals dels alumnes cap a l’escriptura, part totalment oblidada en els enfocaments tradicionals i alhora essencial per a l’obtenció d’uns resultats positius. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Expressió escrita ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Centres d’interès ca
dc.subject.other Enfocament comunicatiu ca
dc.subject.other Procés d’escriptura ca
dc.title Cap a una revisió integral de l’ensenyamentaprenentatge de l’expressió escrita ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:34:32Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics