dc.contributor |
Barco del Barco, Ángel Luis del |
|
dc.contributor.author |
Menasalvas Bonnín, Emilio
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T07:59:24Z |
|
dc.date.available |
2018-06-13T07:59:24Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146935 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Al projecte de fi de màster que ens proposam fer es tractaran els canvis metodològics i
didàctics necessaris, baix el punt de vista de l'autor del treball, per tal de modificar les
dinàmiques d'interacció entre professorat i alumnat, dins el marc de l'assignatura d'Història de
la Filosofia de segon de batxillerat. Tenint en compte la realitat complexa en la que duim a
terme la nostra tasca, el docent ha de reflexionar sobre la seva praxis docent per tal de renovar
les seves estratègies didàctiques. Aquí concretament tractarem dos conceptes fonamentals
baix el punt de vista de l'autor del treball per tal de renovar les dinàmiques dins l'aula de
filosofia. Aquests dos conceptes són la Comunitat d'Investigació i l'aula inversa.
El projecte també incorpora una proposta de treball amb els alumnes. Una vegada s'han
exposat els canvis a nivell organitzatiu i de metodologia de les sessions, es concreta una
proposta de treball amb alumnes de segon de batxillerat en base a diferents relats de creació
pròpia. La proposta de relat ve acompanyada de suggeriments per orientar al docent en la seva
utilització però també es detallarà a nivell teòric la vàlua del relat o la narrativa com a eina
pedagògica.
Així doncs, dividirem el treball en tres parts. La primera part tractarà sobre els canvis
necessaris en la dinàmica de les sessions d'Història de la Filosofia de segon de batxillerat.
Aquesta reflexió parteix de l'experiència viscuda per l'autor d'aquest treball durant les
pràctiques als centres docents. L'autor del treball va observar en aquell moment que
l'assignatura d'Història de la Filosofia era, d'entre les assignatures que depenen del
departament, la que menys innovació oferia als alumnes degut a que els alumnes han de rendir
comptes davant una prova externa (PAU) i que el temari en sí de la matèria és llarg i complexe.
Aquests factors fan, doncs, que el professorat decideixi moltes vegades apostar per la classe
magistral en detriment d'altres metodologies igualment necessàries a l'aula com pugui ser
l'exposició teòrica per part del professor. Aquesta part parteix, doncs, de la hipòtesis següent:
deguts els canvis tecnològics i els recursos que a dia d'avui tant docents com alumnes tenen al
seu abast, es veu la possibilitat i l'oportunitat de modificar les dinàmiques de les sessions per
tal de que aquests recursos i tecnologies puguin ser aprofitades dins les aules.
La segona part tractarà de definir el relat o la narració com a eina pedagògica. Per fer-ho es
recorrerà a diferents autors que defensin i posin de manifest la vàlua de la narració com a
recurs pedagògic. Es parteix de la hipòtesis en aquest cas de que el relat no pròpiament
filosòfic, ben treballat i amb una guia d'activitats, pot ser una eina molt bona per acostar als
alumnes a plantejaments filosòfics complexes. A més, apostam aquí per un relat de creació pròpia per tal de fer del recurs quelcom més proper a l'alumnat, sense que això vulgui dir que
es deixassin d'emprar els textos originals dels autors.
Finalment la metodologia de treball proposam per a treballar els relats o narracions així com
uns exemples de relats siguin útils per a un futur docent que vulgui utilitzar aquest recurs. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
1 - Filosofia i psicologia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Comunitat investigació |
ca |
dc.subject.other |
Flipped classroom |
ca |
dc.subject.other |
Relat |
ca |
dc.subject.other |
Recurs didàctic |
ca |
dc.subject.other |
Història de la filosofia |
ca |
dc.title |
Comunitat d'Investigació i aula inversa a l'assignatura Història de la Filosofia i una proposta de relat. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:33Z |
|