Educar des de la consciència. Autoconeixement i espiritualitat als centres educatius

Show simple item record

dc.contributor Caimari Chamorro, Maria Antònia
dc.contributor.author Prat Perelló, Antonio Bartolomé
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-13T08:18:33Z
dc.date.available 2018-06-13T08:18:33Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146939
dc.description.abstract [cat] Basta encendre la televisió i mirar les noticies per veure que, malgrat tots els avanços del nostre temps, sobretot tecnològics, el sofriment i la bogeria humana hi estan més presents que mai. Cada dia s’observen conflictes entre persones, i entre aquestes i el nostre planeta. Ens trobem davant societats amb els individus més cultes i formats de la història, però governades encara per actituds egòtiques, carents d’empatia, de sensibilitat cap a les altres formes de vida, i, en definitiva, d’una consciència per damunt les identitats il·lusòries que hem anat construint, l’ego. A les escoles, que són espais essencials per a la formació i creixement personal, es treballa molt la ment pensant com a eina (resolent problemes, llegint, memoritzant, etc.), però gairebé no es treballa la ment inconscient i l’efecte que aquesta té a les nostres vides i, per tant, a la societat. Aquest treball fi de màster pretén, per tant, introduir eines per treballar, des de les aules, el creixement personal dels alumnes des de la consciència i l’autoconeixement, de manera que siguin capaços de detectar actituds d'inconsciència i desenvolupar la saviesa i sensibilitat necessàries per a, no només participar en els avanços de la societat, sinó perquè aquests estiguin en mans d’individus conscients que en puguin fer un ús en pro de la totalitat. Aquestes disciplines o valors no s’haurien de treballar des d’una assignatura específica, com ara valors ètics o les hores de tutoria, sinó des de totes les assignatures, ja que en cas contrari es convertiria en una assignatura més a superar i perdria tot el seu significat i valor. Es tracta per tant, de transmetre i treballar consciència i autoconeixement de manera transversal, sigui quin sigui el context on l’alumne es troba. Pel desenvolupament d'aquest treball, s'analitzaran primerament els àmbits del sistema educatiu que guardin relació amb el propòsit plantejat, a fi de detectar mancances i factors a favor. Pel que fa a la proposta, s’elaborarà un decàleg de directrius, consistent en un recull d’eines perquè els docents puguin incorporar aquesta dimensió des de les seves assignatures en el dia a dia de les aules. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 17 - Ètica. Filosofia pràctica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Consciència ca
dc.subject.other Autoconeixement ca
dc.subject.other Espiritualitat ca
dc.subject.other Decàleg ca
dc.subject.other Directrius ca
dc.title Educar des de la consciència. Autoconeixement i espiritualitat als centres educatius ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:34:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record