[cat] No hi ha cap dubte que les pel∙lícules són recursos molt utilitzats dins
l’aula. Ara bé, normalment s’utilitzen vídeos didàctics, és a dir, materials
realitzats amb finalitat pedagògica. Però l’atenció dels alumnes davant aquests
materials pot no atraure’ls degut a l’aspecte pedagògic amb el qual han estat
dissenyats. De fet, aconseguir cridar l’atenció i motivar l’alumne per aconseguir
assolir les diverses competències del currículum pot ser una àrdua feina pel
professorat. Per això, als alumnes els pot resultar molt engrescador veure
pel∙lícules d’altres tipus, i no tan sols els purament pedagògics i que poden ser
molt útils per a proposar debats o altres activitats sobre certs temes relacionats
amb els continguts impartits a classe. A les classes de ciències podria resultar
molt interessant i innovadora la projecció de llargmetratges de ciència ficció,
que, encara que semblin allunyats de la realitat, tenen una base científica al
darrere que pot ser útil per treballar certs continguts i temes dins l’aula.
La proposta consisteix, doncs, a analitzar un conjunt de pel∙lícules de
ciència ficció per trobar aquesta aplicabilitat didàctica, contextualitzar-les dins
els continguts dels currículums per justificar la seva utilització i elaborar un
conjunt d’activitats relacionades amb aquestes per treballar una sèrie
d’objectius