[cat] Partint de la necessitat de crear noves estratègies educatives que s’adaptin millor
a les necessitats actuals dels alumnes i a l’aprenentatge per competències; el
següent treball vol aprofundir en els treballs d’investigació com a eina per
desenvolupar la competència científica dins la matèria de Biologia i Geologia a
les aules de 4t d’educació secundària obligatòria (ESO).
L’objectiu principal d’aquest treball és utilitzar els projectes d’investigació com a
eina metodològica per desenvolupar la competència científica i per augmentar
l’interès de l’alumnat a les aules de ciències.
Es comença per documentar-se sobre les competències que ha d’assolir
l’alumnat, concretant amb la competència científica, i els projectes d’investigació.
Considerant la informació obtinguda, es proposen els projectes de recerca com
a eina per desenvolupar la competència científica.
El projecte que es desenvolupa segueix el procediment científic destinat a recollir
informació, formar hipòtesis, obtenir resultats i conclusions, sobre l’origen i
evolució dels éssers vius (Bloc I: L’evolució de la vida, del currículum d’educació
secundària obligatòria establert en el Decret 34/2015).