[cat] El treball següent es basa en la proposta d'un projecte de caràcter
interdisciplinari que contempla una sortida anual a la Serra de Tramuntana
durant cada curs de l'Educació Secundària Obligatòria. Al projecte es proposa
una temàtica de caràcter general per a totes les assignatures, que connecta la
sortida amb els continguts de les matèries troncals, per obtenir un aprenentatge
més motivador, integrat i connectat amb l'entorn. A més, s'especifiquen les
activitats de l'assignatura biologia i geologia.
Per això, s'ha fet una recerca dels usos didàctics que s'ha donat als espais
naturals, tant en àmbits formals com no formals. S'ha trobat que, des de
sempre i amb diferents tipus d'objectius, hi ha hagut un interès per aprendre de
la natura. Les activitats van des de les colònies amb uns principis purificadors i
de caràcter higienista per les classes baixes, propostes didàctiques de caire
naturalístic per a centres educatius, fins a voluntariats o activitats educatives
per a fomentar valors mediambientals. També, s'ha fet una petita revisió sobre
l'actualitat de les sortides escolars i de la bibliografia relacionada amb la Serra
de Tramuntana
Així i tot, la proliferació de les grans ciutats i l'avanç de les noves tecnologies
dels darrers anys han provocat una desconnexió i desconeixement dels espais
naturals per part de l'home. Aquest distanciament entre les persones i la natura
fa convenient que des de les escoles es fomenti el coneixement dels espais
naturals que envolten l'alumnat, perquè puguin aprendre d'ells, els puguin
valorar i en conseqüència estimar-los i protegir.