dc.contributor |
Sureda Gomila, Antonio |
|
dc.contributor.author |
Bordoy Homar, Jose Miguel
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T12:35:31Z |
|
dc.date.available |
2018-06-13T12:35:31Z |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146981 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La microbiologia pot arribar a ser molt rellevant i tenir una gran importància en
determinades situacions de la vida quotidiana. Això implica que els alumnes
haurien de tenir unes nocions bàsiques sobre microbiologia perquè en un futur
puguin ser capaços de resoldre fets tan simples com evitar o reduir el risc de
patir determinades malalties, prendre medicaments, tenir una bona higiene,
conservar els aliments, identificar possibles infeccions a animals o persones,
etc.
En aquest treball s’ha avaluat la situació actual de la microbiologia en
l’educació secundària obligatòria per mitjà d’enquestes i s’han identificat una
sèrie de mancances en els coneixements dels alumnes que finalitzen aquest
estudis. S’han observat diferents factors relacionats amb aquestes mancances
com la distribució d’aquesta àrea en el currículum, la predisposició dels
alumnes, les metodologies usades per els professors, el poc ús de les noves
tecnologies, entre d’altres.
Per aquest motiu, s’ha elaborat una proposta didàctica per tal d’intentar millorar
l’aprenentatge de conceptes de microbiologia en els alumnes de secundària,
fomentant l’ús de les noves tecnologies i recursos que facilitin a l’alumnat
assolir aquests coneixements. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
cat |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
|
dc.subject |
57 - Biologia |
|
dc.subject |
579 - Microbiologia |
|
dc.title |
Estudi sobre l’estat actual de l’àrea de microbiologia en el programa de l’educació secundària i realització d’una proposta alternativa mitjançant les TICs |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:04:56Z |
|
dc.subject.keywords |
TICs |
|
dc.subject.keywords |
Laboratori virtual |
|
dc.subject.keywords |
Kahoot |
|
dc.subject.keywords |
Web quest |
|
dc.subject.keywords |
Microbiologia |
|