[cat] La proposta didàctica té com a punt de partida treballar la música del
segle XX i més concretament de voler apropar la música de jazz als joves. La
idea és poder ensenyar als alumnes que les músiques que consumeixen
actualment no sorgeixen de manera espontània i que, per tant, tenen el seu
origen en les músiques que s’expliquen en aquest treball.
Amb aquesta proposta es pretén que l’alumnat sigui capaç de conèixer
com van evolucionar les músiques durant els diferents episodis de la nostra
història, així com descobrir els músics i les peces que marcaren un abans i un
després en la memòria col·lectiva dels mallorquins.
Per aconseguir aquests objectius s’empren diverses metodologies
seguint una línia innovadora, dinàmica i aprofitant tots els recursos disponibles
dins l’aula. Es combinen audicions comentades, explicació d’anècdotes en la
història, aprenentatge cooperatiu, visualització de documentals, tasques
d’investigació, realització de presentacions i exposicions orals. Per acabar de
consolidar tot aquest aprenentatge els alumnes participen activament d’un
concert didàctic. Cal remarcar que l’ús de les eines TIC estan presents en la
majoria de les sessions proposades.
Els continguts treballats tenen cabuda dins de la programació de
l’assignatura de música. Concretament són continguts relacionats amb el Bloc
3: Contextos Musicals i Culturals del primer cicle que estableix el nou
currículum de música de les Illes Balears per al curs 2016-2017.
L’elaboració del material didàctic exposat parteix d’una selecció
d’informació sobre una recerca feta a partir de fonts documentals a través de la
investigació oral, fonogràfica i bibliogràfica amb l’objectiu d’elaborar una història
coherent i cohesionada de la música de jazz a Mallorca.