dc.contributor |
Borràs Rotger, Pere Antoni |
|
dc.contributor.author |
Herrera Palou, Jordi
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T08:41:05Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T08:41:05Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147005 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els objectius principals d’aquest treball han estat per una banda, analitzar el
grau de coneixement que tenen els estudiants adolescents de quart d’ESO i
primer de batxillerat pel que fa al bloc 1 de Salut i, específicament, relacionat
amb conceptes claus sobre l’entrenament.
Per altra banda, ha estat determinar si la nostra proposta d’unitat didàctica El
Crossfit pedadògic i el joc aeròbic seria la més indicada per treballar la condició
física dels alumnes i si el grau de satisfacció i diversió d’aquests seria més
elevat comparat amb el treball de la condició física tradicional.Per això, hem
portat a terme dos estudis. El primer seria l’estudi de l’eix transversal per saber
els coneixements dels alumnes que s’ha basat en una mostra de 335 alumnes
de 4t d’ESO i primer de batxillerat de diversos centres de Palma, els quals han
respost un qüestionari sobre entrenament.
A més a més, en l’estudi intervenció s’ha portat a terme l’aplicació de la Unitat
didàctica El Crossfit pedagògic (adaptat a l’alumnat) combinat amb el joc
aeròbic. S’ha realitzat a l’institut Guillem Sagrera i ha anat adreçada a dos
grups intervenció, una classe de primer de Batxillerat i una classe de 4t d’Eso, i
dos grups control que han estat formats per les altres classes de Batxillerat i de
4t d’Eso. La mostra del grup intervenció ha estat més àmplia ja que tant la
classe de Batxillerat com la de quart d’Eso eren grups més nombrosos que les
del grup control. Així el grup intervenció ha presentat una mostra de 49
subjectes mentre que el grup control només ha estat de 33.
Els resultats del primer estudi mostren que la majoria dels alumnes no tenen
uns coneixements mínims sobre entrenament.
Finalment, en l’estudi intervenció, els resultats mostren millores significatives
de la capacitat aeròbica i a més a més que la unitat didàctica els sembla més
divertida en comparació a l’entrenament de la condició física practicada als
darrers anys al centre d’educació secundària. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Crossfit pedagògic |
ca |
dc.subject.other |
Condició física |
ca |
dc.subject.other |
Adolescents |
ca |
dc.subject.other |
Coneixement |
ca |
dc.subject.other |
Diversió |
ca |
dc.title |
Els efectes del Crossfit pedagògic combinat amb el joc aeròbic sobre els alumnes de quart d'ESO i primer de Batxillerat. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:05:06Z |
|