Quin paper ha de tenir la família dins el centre? Visions de diferents centres d’educació secundària del Llevant de Mallorca i accions dutes a terme

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Alou Soler, Magdalena
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-14T11:10:00Z
dc.date.issued 2018-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147017
dc.description.abstract [cat] A dia d’avui ens trobem dins un entorn sistèmic, entenent aquest com un entorn on tots els elements que el composen es troben en constant interacció i s’influeixen entre ells, d’aquesta manera es converteix en un context on de cada vegada els rols són més canviants i les responsabilitats o funcions es troben de cada dia més difoses. És sabut que la família i l’escola són dos agents primaris de desenvolupament i socialització, que conjuntament i a través de la cooperació poden establir un gran potenciador de l’aprenentatge, encara que aquesta cooperació no és tan afectiva com podria ser. Les funcions de cada un d’ells al llarg del temps s’han anat aproximant fins arribar a resultar dificultós determinar quines funcions corresponen a cada un, encara que aquest factor no ha resultat un element determinant per contribuir a l’augment de la participació familiar dins el centre. Partint d’aquesta situació en el present treball s’ha plantejat un estudi de les visions de set dels centres de Secundària públics del Llevant de Mallorca respecte a la participació familiar, a més de recollir com actuen cada un d’ells per a promoure que les famílies s’impliquin en l’educació de l’alumnat. D’aquest anàlisi s’extrauran els factors de millora necessaris per a fer més efectiva la participació i el paper de la família en l’educació dels seus fills. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, we live in a systemic enviroment, where all the elements that conform this enviroment are constantly interacting, the roles are changing and the responsibilities or functions are becoming more and more blurred. It's known that families and schools are two primary agents of development and socialization, and together they can be a great learning promotor, even thoug this cooperation is not as effective as it could be. Their functions have been getting closer, to the point that's difficult to decide what functions belong to each of them, although this factor has not been a decisive element to contribute to the increasement of family involvement at school. Starting from this situation, this work brings up an study about the thoughts of seven public schools from the east of Mallorca regarding to family participation, furthermore summarizing how do this schools act to promote families implication on their children's education. From this analysis, the improving elements to make family involvement more effective, will be deduced. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Participació familiar ca
dc.subject.other Famílies i centre ca
dc.subject.other Docents i famílies ca
dc.subject.other Rols escolars ca
dc.title Quin paper ha de tenir la família dins el centre? Visions de diferents centres d’educació secundària del Llevant de Mallorca i accions dutes a terme ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:13Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics