[cat] Les noves tecnologies (TIC) estan presents en tots els àmbits de la societat.
En l’àmbit educatiu, però, sembla que la seva introducció segueix un ritme
més lent, i les TIC han de fer front a diverses dificultats per ser introduïdes al
centre de forma exitosa. En aquest estudi es pretén comprovar si una
innovació en les TIC a les aules de l’IES Mossèn Alcover (Manacor) és
possible. A més, també s’estudien factors com la motivació de l’alumnat o
l’eficàcia d’aquestes TIC per al seu aprenentatge. Per tal d’obtenir els
resultats, l’alumnat de dos grups diferents –un grup de 4t d’ESO (15 alumnes)
i un altre de 2n de Batxillerat (31 alumnes)– han respost dos qüestionaris: un
qüestionari inicial i un altre qüestionari després de realitzar cada activitat
utilitzant les TIC –els telèfons mòbils de l’alumnat, l’ordinador de l’aula i la
pissarra digital interactiva (PDI)–. Les activitats s’han portat a terme a través
de sis sessions, l’equivalent a una unitat del seu llibre de text. Els resultats
demostren que una innovació tecnològica a les aules és possible i que, a
més, les TIC augmenten considerablement la motivació dels alumnes i també
són efectives i beneficioses pel seu aprenentatge.